Program Detox Shaklee Ways Trending Ternyata Membantu Anda Hilang Banyak Kilo

Assalamualaikum.

Jom saya share kan fenomena atau trending terkini di newsfeed Facebook anda. Mungkin anda pernah terserempak dengan hashtag #detoxshakleeways & #liveamazing bukan?
Kalau tak pernah, cuba search 2 hashtag ini sekarang.

Saya yakin ada baaaaaanyak sangat post dari rakan rakan SID saya tentang program Detox Shaklee Way yang baru saja dilancarkan awal bulan April yang lepas.

APAKAH DETOX SHAKLEE WAY?



Ye, saya nak ceritalah ni 😊

Program Detox Shakle Way adalah satu program persediaan untuk kita membersihkan toksin dan memberikan rehat & rawat kepada organ organ perkumuhan kita.

Biasa kita lihat program detox dilakukan secara khusus dengan memfokuskan kepada detox usus, detox hati dan detox darah. Di Shaklee kami sedang memperkenalkan program detox yang dijalankan secara menyeluruh atau lebih holistik

Pihak Pakar Nutrisi Shaklee ( kerjasama Pakar Nutrisi Shaklee Malaysia & US ) telah merangka satu program lengkap dengan pelan pemakanan serta produk suplemen khas yang di panggil Set Detox untuk membantu kejayaan program Detox ini.

Program 7 hari dengan variasi menu setiap hari bakal memberikan manfaat kepada organ detox serta tubuh kita. Info dibawah adalah asas kepada program 7 Days Detox kami.


Day 1: Fiber
Day 2: Soup
Day 3: Colors
Day 4: Energy
Day 5: Vitality
Day 6: Carbs
Day 7: Fresh!

DETOX DIARY

Untuk memudahkan kompilasi aktiviti berdetox ini, saya juga telah wujudkan satu album gambar di Facebook saya dengan hashtag #lydzardetoxdiary. Di album ini saya berkongsi tentang menu yang saya amalkan sepanjang tempoh 7hari.

Memandangkan saya seorang ibu menyusu, pihak Pakar Nutrisi menggariskan panduan supaya saya boleh skip mealplan Day1-Day4. Dan mulakan program detox saya dengan Mealplan Day5.

Maklumlah ibu menyusu kena ada cukup khasiat, barulah susu mudah dihasilkan. Dan, saya tetap meneruskan pengambilan vitamin untuk menyusu selain vitamin Detox.

SEBELUM DAN SELEPAS DETOX

Untuk tujuan detox ini, saya telah mengambil beberapa bacaan seperti berat badan, peratusan lemak dalam badan, body age, BMI dan BMR agar menjadi penanda aras kejayaan detox saya

Selain aim hendak mengurangkan toksin, saya juga mahu menurunkan berat. Alhamdulillah, memang positif efek. Berat saya memang turun dan seluar lama terasa semakin longgar



Gambar ini adalah hasil bacaan menggunakan mesin Karada Scan. Pagi pertama saya analisa, berat adalah 53.6kg dan body age 33. Selepas berdetox, memang nampak perbezaan nya bukan??






DETOX TEAM SECOND BATCH

Saya dan ahli tim RichFamily dah selesai berdetox fasa pertama 2minggu lepas. Insya allah kami akan buat Detox 2nd Batch oada 18 May nanti. Saya sangat mengalu alukan pembaca blog saya untuk join sekali kerana side effect dari berdetox ini sangat BEST

Antaranya ;
- Berat badan turun
- Pengurangan inci (inch loss)
- Badan rasa lebih ringan
- Tiada kelesuan dan keletihan walaupun aktif menguruskan rutin harian
- kulit jadi lebih berseri dan bebas jerawat
- body age semakin muda

Baiklah, itulah dia serba ringkas pengenalan tentang program Detox kami. Entry seterusnya saya akan update lagi tentang program ini.

Lydzar Rusman
013 3583424

2 comments:

  1. Memang best buat detoks ni.lepas 7 hari berdetoks..nasi tak berapa lalu nak makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak su. Selera pada nasi jadi biasa biasa je. Pandai dh kita kawal makan lepas berdetox..

      Delete