Selamat Hari Lahir Yang Pertama Muhammad Hariz Mifzal

12 September 2016. 
Hari Raya AidilAdha baru baru ini anak keempat saya dah pun masuk umur 1 tahun. Alhamdulillah.


Lahir pada 12 September 2015 di Hospital Putrajaya dengan sangat mudah. Tiba di Dewan Bersalin Hospital Putrajaya dalam keadaan "fully dilated" pada jam 8.45pm dan selamat melahirkan si comel pada jam 9.17pm.

Dengan berbekalkan 3sudu ESP & 1sudu Mealshake juga 4biji Ostematrix petang itu, proses bersalin sangat mudah malah suami juga sempat menyaksikan proses bersalin kali ini.

Saya berpantang dengan Set Berpantang Shaklee (ofcourse). Sama macam sebelum ni. Dah kenal Set Berpantang Shaklee..memang takkan tukar yang lain dah.



Selesai sudah 1 tahun penyusuan si anak bujang Hariz. Berbaki 1 tahun lagi dan ia masih panjang.
Alhamdulillah Hariz membesar dengan baik dijaga penuh kasih sayang, 24/7 bersama saya. 

Setiap saat dan jam ada didepan mata..Syukurlah. Status saya yang bergelar Work At Home Mama membolehkan kami sentiasa bersama.

PENYUSUAN PENUH SATU TAHUN.


Memang dari anak sulung lagi saya dah tekad untuk berikan susu ibu (hanya yang terbaik) untuk anak anak saya. Saya kira hampir lengkap juga ilmu penyusuan yang saya dah gali untuk anak keempat ini.

Skin to skin, rooming in, pemberian kolostrum dan hanya susu ibu sepanjang jam terawal kehidipan Hariz berjaya dilaksanakan dengan izin Allah.

Seterusnya proses penyusuan bersama Set Penyusuan dan sokongan orang sekeliling tanpa jemu. Anak ini memang sangat bertuah.

Setakat ini tiada banyak isu atau masalah penyusuan yang saya alami. Saya yakin pengambilan ESP dan Afalfa juga vitamin lain seperti Vitalea, Bcomplex, Vitamin C dan Ostematrix sangat membantu tubuh saya cergas dan sihat sekaligus mampu menghasilkan susu badan dengan baik.

Semoga perjalanan penyusuan hingga 2 tahun akan dipermudahkan Allah.