Vitamin Menggemukkan Ke?

"Kalau saya makan vitamin ni, berat badan saya akan naik tak?"
"Vitamin-vitamin ni menggemukkan tak?"
"Eh, bukan ke kalau makan BComplex, berat badan kita boleh naik?"

Banyak juga soalan seperti ini yang saya dapat sewaktu sesi konsultansi dengan bakal customer. Ramai juga yang takut-takut nak ambil vitamin terutamanya BComplex sebab takut ianya menggemukkan.

Jawapan saya : TIDAK.

Saya ambil vitamin Shaklee, sejak saya menyusukan anak kedua saya, Hadif. Berterusan hingga kini. Tapi saya tak rasa pon diri saya gemuk. Malah berat badan saya maintain je dekat range yang sama macam sebelum saya pregnant. 



Fakta BComplex:

Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme. Kekurangan Vitamin B boleh menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dengan baik

Rujukan : MyChibibox

BComplex berfungsi untuk menukarkan gula menjadi tenaga. Dan tenaga akan digunakan untuk membuat aktiviti harian kita. Kita mungkin akan cepat berasa lapar dan ingin makan apabila tenaga telah digunakan. Jangan risau, kika BComplex diambil dengan cara yang betul, gula dari makanan yg kita makan akan terus dijana dan ditukar kepada tenaga semula. Bagaimana pula tenaga habis digunakan boleh membuatkan seseorang itu menjadi gemuk?

Fakta BComplex Shaklee : 



  • Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif  - Asid folik tambahan dan vitamin B penting tidak mudah diserap.  Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee.
  • Mudah di telan
  • Mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuk 100% Nilai Harian biotin


PENTING!!
B-complex perlu diambil SELEPAS MAKAN kerana pengambilan B-complex akan meningkatkan metabolisma badan membawa kepada rasa lapar. Jika diambil SEBELUM MAKAN, anda akan makan dengan berselera sekali, dan ini lah penyebab berat badan anda meningkat!!

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.



Untuk tempahan, sila isikan BORANG PESANAN di sini. * Sila klik LIKE fanpage kami di facebook "Kedai TripleS FanPage" untuk ikuti pelbagai promosi terkini!!! Salam Sihat, ~ Lydzar Rusman @Kedai TripleS ~ Website : http://semuasihatselalu.blogspot.com FaceBook : Lydzar Rusman Fan Page : Kedai TripleS FanPage Phone : +6012-3103787