Memilih makanan??? Nak tau apa yg boleh selesaikannya?

Memilih makanan atau picky eater ni tidak terhad pada kanak-kanak je. Setuju?
Ye memang betul, kanak-kanak yg picky eater inilah yg akan membawa tabiat memilih makanan ini sehinggalah dia dewasa kalau tiada usaha untuk menarik minatnya terhadap makanan waktu kecil dulu.

So lahirlah dewasa yang memilih makanan. Tak suka makan sayur, tak suka makan ikan, tak suka itu tak suka ini. Dan saya pernah je berdepan dengan seorang rakan yang beria sangat mengasingkan sayur sawi, carrot dan tauge dalam pinggan mee gorengnya. Kesian si tukang masak, dia masukkan semua tu supaya mee gorengnya sedap dan lengkap dengan hidangan sayur, tp kawan saya ni boleh pulak tolak tepi semua tu. So at the end, dia cuma makan mee dan perisa kicap saja. Baik dia order mee goreng kicap aje kan??

Kalau makan hidangan nasi campur pulak, cuma nasi putih, sedikit kuah sambal dan kentang goreng saja yang diambil. Dimanakah keseimbangan hidangan dia?? Tiada. Sebab nasi dan kentang hanya karbohidrat. Takde protin tak ada sayur juga.

So saya nk bagi informasi tentang bagaimana nk lengkapkan hidangan berdasarkan keperluan diet harian yang optimum. Mulut memang kenal makanan so dia tak suka sayur, ikan dan sebagainya tu..tp tubuh badan tak kenal. Tubuh badan kenal mironutrien. So terus bagi dia mikronutrien aje lah. Senang cerita kan.

Bagaimana? Tentunya dengan pengambilan Mealshake setiap hari (bagi dewasa). Untuk kanak-kanak pula, memadai berikan 2-3 hidangan dalam seminggu.



Apa yang menariknya dengan Meal Shakes ni?:
**Sarapan segera yang berkhasiat
**Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
**Hidangan segera untuk para atlet
**Kudapan menarik pada bila-bila masa
**Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium
Ada lagi yang menarik tentangnya:
**sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan
**menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.
**mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
-Mealshake jika dibancuh mengikut sukatan, memberikan 35% atau lebih nilai harian bagi 23 jenis vitamin dan mineral (merupakan multi vitamin tapi dalam bentuk serbuk mudah bancuh). 
-Sumber yang sangat baik bagi fiber dan protin dan kalorinya hanyalah 240 setiap hidangan sekiranya dibancuh bersama-sama susu rendah lemak. 
-Sumber kaya kalsium. 
-Pilihan bukan soya (ada yang tak minum soya kan.  
-Rendah glikemik

Nahhh secawan,  lengkap sudah nutrien-nutrien yang kamu orang takmau ambil daripada makanan tadi.

Macammana nk bancuh Mealshake ni?
Anda boleh pelbagaikan cara mengikut selera anda. Nak bancuh dgn air suam kosong boleh, nak bancuh dengan susu segar, milo, horlick atau apa jua jus yang anda suka..Of course takde masalah. Nak buat smoothies dgn ais dan buah strawbery atau buah mangga pon boleh.

Nanti saya kongsi cara buat Mealshake Ice cream ye.

Menarik kan!
So sesiapa yang dh terliur tengok smoothies dan terasa nak buat ice cream dengan Mealshake ni, bukan calang-calang smoothies dan ice cream..tp smooties dan ice cream penuh khasiat, jom dapatkan 2-3canister dari saya. Heheh ye lah Sesuai untuk seisi keluarga kan, takut 1 canister tak cukup pulak nnt. Tengah promosi ni, memang elok la buat stok kt rumah.


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.

   

Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424