Hari hari bersama produk Shaklee

Salam pagi Ahad yg ceria buat semua.

Macam biasa, hari Ahad adalah hari untuk fokus pada keluarga dan juga rumahtangga. Hehe fokus pada kerja-kerja rumah secara specificnya. Saya nk share rutin harian saya sejak berkenalan dengan hampir semua produk Shaklee yang ada dipasaran Malaysia ni. Dah kira, Shaklee-fying myself la ni :)

Awal pagi, bangun sebelum solat Subuh saya akan minum segelas air suam dan bancuh minuman Triple Gem saya. Gabungan ESP, Mealshake dan Performance Drink sebagai kickstart saya memulakan hari saya. Tak lupa juga kadang kadang saya suka campurkan dengan jus-jus kegemaran saya. Maklumla setiap hari penuh aktiviti, jadi saya perlukan sesuatu yg berkhasiat dan dapat memberikan tubuh saya nutrien secukupnya sepanjang hari. Suami juga saya berikan kick start yang sama. Hidangan Triple Gem!


Khasiat Triple Gem : Sihat, ringkas dan sangat mudah disediakan. Anda akan rasa bertenaga sepanjang hari, tahap kepekaan dan penumpuan terhadap kerja/belajar meningkat dan ianya memelihara kesihatan kita secara menyeluruh!!!

Sesudah solat, saya akan mula selesaikan kerja-kerja rumah. Sapu lantai, mop lantai, basuh baju, sidai baju, kemas dapur..the list goes. Wanita, anda tau kan kerja kita kt rumah neverending :) Specialnya, saya mengemop menggunakan Basic H. Lantai bersih tak melekit lagi :)

Lepas amek breakfast, hidangan Set Vitamin Optimum pula saya ambil. Vitalea, BComplex dan 
Vitamin C. Saya gabungkan ketiga-tiga jenis vitamin ini supaya penyerapan setiap vitamin dapat dilakukan dengan lebih baik oleh badan saya.

Anak-anak pula bangun. Dan perkara pertama dorang minta. "Mamaaaa.. nak susu.."
Jadi saya akan bancuh susu anak-anak dengan 1/2sudu teh Mealshake. Mereka juga saya hidangkan dengan 'kick start' yang berkhasiat. 

Selesai breakfast..."Mamaaaaa...nak mandi 'kuih-kuih' " Heehe nak mandi buih sebenarnya. Masa untuk mandi!! Of course la mandi buih Basic H. Tengok model happy berbuih tu.



Tips utk dptkan buih Basic H yg banyak, titiskan beberapa titik Basic H dalam besen/tab mandi, pancutkan air paip kearah air. Dan nikmati mandian buih yg best itu!!!! Bersih lg membersihkan.


Dah siap mandi, saya biarkan mereka bermain dan saya sambung buat kerja-kerja rumah. Saya akan ambil sebiji Afalfa selepas sesi menyusukan Hilda. Untuk boostkan penghasilan susu selepas setiap sesi menyusu.

Selalunya saya mandi selepas siap semua kerja. Lepas bersihkan diri of course la saya sapukan muka saya dengan ini ---> Moisturiser Enfuselle


Rangkaian skincare luaran : Hypoallergenic, Paraben FREE, dermatologist tested and clinically formulated.

Seterusnya aktiviti kami sekeluarga. Tak kira lah outing ke, lepak-lepak kt rumah ke, gurau senda dengan anak-anak ke.

Dan sebelum saya tidur, saya akan ambil 3 vitamin ni, Set Women Health sebelum tidur. Ostematrix, Omega Guard dan GLA Complex.


Kebaikan gabungan GLA Complex, Omega Guard dan OStematrix :
-Membantu melegakan simptoom senggugut dan menopos.
-Menggalakkan kulit yang cantik
-Menggalakkan tulang yang kuat
-Membantu mengurangkan penyakit jantung
-Melegakan sakit sakit sendi


Dan untuk anak-anak pula, saya akan berikan Omega Guard sorang sebiji sebelum tidur.

Begitulah setiap hari saya. Hari-hari bersama vitamin dan produk Shaklee :)
Semoga kami mendapat keseluruhan kebaikan daripada amalan pemakanan makanan tambahan seperti ini. Maklumlah, nak pasti kan kami semua dapat full nutrient daripada makanan seharian, saya dapati memang agak sukar. Ditambah lagi environment kehidupan yang agak tercemar ~air,  udara, stress etc~.
Jadi inilah pilihan yg saya buat, anda pula bagaimana?

Untuk tempahan, sila isikan BORANG PESANAN di sini. * Sila klik LIKE fanpage kami di facebook "Kedai TripleS FanPage" untuk ikuti pelbagai promosi terkini!!! Salam Sihat, ~ Lydzar Rusman @Kedai TripleS ~ Website : http://semuasihatselalu.blogspot.com FaceBook : Lydzar Rusman Fan Page : Kedai TripleS FanPage Phone : +6012-3103787