Jom tambah berat badan

Bagi mereka yang underweight, sila ambil perhatian .

Kebiasaanya,orang  yang mengalami masalah kurang berat badan dan bermasalah sukar menambah berat badan adalah kerana mereka memiliki kadar metabolisma yang tinggi.

Jom kita tengok apakah caranya untuk tambah berat badan.

#1 Makan makanan yang tinggi nilai kalori.

Jangan pula kita ambil makanan tinggi kalori dari junkfood. Tak elok tu. Makan hampas je kita nnt. Sebaiknya ambil dari sumber yang sihat ye. Tak tau makanan apa yang sihat? rujuk SINI.


Makan dengan kuantiti yang sedikit tapi kerap. Contohnya makan 5 kali sehari, setiap 3 jam makan lagi. Dan pastikan makanan yang di ambil itu seimbang. Ambil je contoh makan ketika sedang berkursus. Breakfast, minum pagi, lunch, minum petang, diner dan juga  super. Complete..makan makan makan. Tapi jangan bantai makan nasik 5kali pulak!

 #2 Bersenam dan olahraga.
Nak naikkan berat badan juga perlukan senaman dan pergerakan. Kan lebih bagus kalau  makanan yang di ambil itu di tukarkan kepada otot, berbanding lemak menggeleber semata-mata. Lakukan senaman ringan konsisten sepanjang proses menaikkan berat badan. Turun naik tangga opis t upon memadai juga.
 
#3 Ambil supplement/makanan tambahan. 

Terdapat pelbagai supplement di pasaran kini, cuma perlu mencari yang bersesuaian dengan metabolisma badan. Dapatkan supplement tambahan yang mengandungi  asid amino yang tinggi.

Asid amino sangat-sangat diperlukan oleh badan, ia mempunyai pelbagai peranan dalam badan manusia. Antara fungsi pentingnya ialah membina blok-blok protein dimana ia terhasil daripada rantaian asid amino. Sumber terbaik asid amino boleh didapati dari Daging Merah (Lembu dan Kambing), Daging Putih (Ayam), Ikan (termasuklah minyak ikan), Telor dan juga dari sumber sayuran, kekacang dan produk soya,

Kalau nk dapatkan panduan naikkan berat badan bersama  produk Shaklee pula, hubungi saya untuk konsultasi ye.

-----------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5. 

Lydzar Rusman,  
SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Mobile/ WhatsApp :013-3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head