Bagaimana Mengawal dan Merawat Jerawat.

Saya sambung entry tertangguh saya. Susulan dari entry

Kulit BEBAS JERAWAT : TAK PERLU ELAK Makanan Kegemaran

Jerawat boleh tumbuh berikutan beberapa faktor ini :
Bakteria, ketidakseimbangan atau perubahan hormon, stress dan tekanan, pemakanan tidak seimbang, penggunaan alat solek yang tidak sesuai, dan juga keadaan persekitaran yang tidak bersih.

Bintik-bintik kecil (atau besar) yang kemerah-merahan, kadangkala sehingga kehitaman bukan sahaja nightmare terutama sekali pada kaun wanita, bukan sahaja mencacatkan pandangan wajah anda malah yang lebih menyiksakan adakalanya jerawat ini menyebabkita kulit kita terasa sakit dan pedih.


Oleh itu mari saya kongsikan, beberapa vitamin yang sesuai untuk bebas dari masalah jerawat. :
  • Pencemaran Alam Sekitar : Anda perlukan ANTIOKSIDAN : Vitamin C, Vitamin E dan Vitamin A mampu menghapuskan radikal bebas dari pencemaran persekitaran.
  • Ketidakstabilan Hormon: Prostaglandin adalah hormon yang berkait rapat dengan keadaan kulit yang tidak sihat. Terlebih hormon ini akan menyebabkan beberapa masalah kulit seperti tekstur kulit yang kasar, ekzema, psoriasis dan sebagainya.

    Jadi, pengambilan asid gamma linolenik (GLA) amat disyorkan. GLA Complex membekalkan sejenis asid lemak iaitu Omega-6. Kajian menunjukkan asid lemak (Omega-3 dan Omega-6) membantu permukaan kulit yang licin dan tegang, menghalang/mengurangkan kesan radang kulit spt ekzema dan psoriasis dan memperlahankan kadar penuaan kulit.
  • Stress & Tekanan: Pengambilan vitamin B-complex mampu mengurangkan kadar tekanan dan membolehkan seseorang kekal gembira dalam keadaan yang tertekan.
  • Menyamarkan parut jerawat dengan pengambilan sumber protin. Protein merupakan asas kepada sel. Kesan kekurangan protien dapat dilihat pada tekstur dan warna kulit seseorang - kusam dan tidak bermaya.

    Jadi, untuk menggantikan sel kulit lama kepada sel kulit baru yang lebih sihat, menjadikan kulit bermaya dan berseri, pastikan pengambilan protien yang lengkap dan dari sumber terbaik sahaja. Dan pastinya ESP Shaklee.
Jom saksikan satu testimomoni selepas menggunakan beberapa jenis vitamin untuk mengatasi masalah jerawat ni. Pastinya bila wajah bersih bebas jerawat, self confidence akan meningkat.



 Hubungi saya utk info lanjut tentang Set Kecantikan Kulit  yang dicadangkan.

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5. 


  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head