• Pengedar By Negeri
  • Sistem Imun: Pelindung Kesihatan Kita

    Kenali Sistem Imun 

    Dalam badan kita, terdapat mekanisma perlindungan dipanggil sistem imun. Ia direka untuk mempertahankan tubuh kita daripada berjuta-juta bakteria, mikrob, virus, toksin dan parasit yang sedang menunggu untuk menyerang badan anda.

    Mudah sakit, mudah selsema, sentiasa berasa penat? Ini adalah petanda sistem imun tubuh anda lemah.

    Sistem imun anda tidak dapat mempertahankan tubuh daripada serangan bakteria, mikrob, virus, toksin dan parasit yang sentiasa ada disekeliling persekitaran kita.

    Sistem imun tubuh kita tidak pernah berehat. Ia berkerja 24jam 7hari seminggu. Sistem imun akan menjadi lemah berkadaran dengan usia.

    Beberapa faktor lain turut menjadi punca sistem imun semakin lemah seperti :


    • Merokok
    • Kurang tidur
    • Kurang bersenam
    • Terlalu banyak berolahraga
    • Stres
    • Kurang minum air
    • Pengotor
    • Obesiti dan
    • Sering terdedah kepada cahaya matahari.

      Punca sistem imun menurun sangat berkait rapat dengan gaya hidup yang tidak sihat.

      Benarlah bagai dikata, amalan dan gaya hidup sihat adalah kunci kebahagiaan hidup manusia
    (sumber info : Majalah iSihat)



    SISTEM IMUN BOLEH DIRANGSANG.

    Bagaimanapun, sistem imun masih boleh dirangsang dan ditingkatkan. Perkara pokok yang perlu dilakukan adalah kembali kepada gaya hidup sihat, dan membetulkan segala kesilapan yang telah berlaku. Amalan diet yang sihat dengan mengambil lebih banyak buah-buahan dan sayuran juga sangat digalakkan untuk mengekalkan sistem imun yang tinggi untuk melawan serangan virus dan bakteria.

    Selain itu, terdapat juga beberapa perangsang sistem imun seperti antioksidan, bawang putih, vitamin dan mineral yang boleh digunakan.

    Di Shaklee Malaysia, salah satu produk yang dikenali untuk merangsang sistem imun tubuh ialah Nutriferon. Ianya telah terbukti berkesan untuk merangsang dan meningkatkan sistem imun tubuh, mengurangkan gejala selsema dan batuk, dan pemulihan sakit yang cepat.

    Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia.
    Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.

    BACA LANJUT TENTANG NUTRIFERON DI SINI.


    TESTIMONI NUTRIFERON

    Jom kita baca sedikit experience daripada pengguna yang sangat sukakan Nutriferon.


    Dari wall Puan Chrysalis Nurul
    SAYA ADALAH ORANG YANG ALLERGIK dengan PANADOL & PARACETAMOL

    Bukan sengaja nak allergik, tapi memang dari zaman matrik saya tak boleh makan panadol. Dan kalau saya makan, seawal 10 minit mata saya bengkak, merah dan saya akan rasa sesak nafas...Dan boleh katakan dah hampir 8 tahun saya tak makan panadol. wah..lamanya....Dan kalau dulu, bila saya demam atau pening kepala, saya hanya akan bergantung kepada air 100 plus dan ubat demam yang cecair tu...

    TAPI....selepas 2 tahun lepas, saya mengenali SHAKLEE...saya sangat jatuh cinta dengan NUTRIFERON!! Dan sejak dari itu, sy memang tak pandang dah ubat lain bila demam, sakit kepala, batuk or selsema....BUKAN sebab saya tak percayakan doktor..TAPI...kalau saya bagitau doktor saya allergik pada panadol & paracetamol, doktor pun tak boleh nak bagi ubat...DAN pernah sekali tu, doktor terpaksa bgi saya ubat tahan sakit untuk kanak-kanak..itu pun dos nya doktor suruh ambil separuh je...

    NUTRIFERON ~ ia tidak bertindak seperti ubat hospital. Bukan baru makan 5 minit, demam anda dah kebah...! TIDAK!! Ia mengambil masa sebab ianya semulajadi...NAMUN saya sangat sukakannya!! DAN sekarang suami saya yang ada lelah juga ambil nutriferon as immune booster...

    Dari Wall Puan Zura Betty

    Malam td umi bagi tau bibik demam panas.. sian bibik baru dua hari kerja dah demam ye bik.. ehehehe.. then suh umi bagi dia nutreferon satu paket.. Bangun pagi tadi tengok eh tak de dah kat bilik.. ingat dah lari org tua nie.. hahahaha.. sekali kat luar tengah cuci simen..

    Saya: bibik, dah sihat ker..?
    Bibik : Udah puan.. semalam lepas makan ubat puan beri.. saya peluh sekali.. habis basah semuanya..
    Saya : oh ye ke.. ok laa bik
    Bibik : Bagus sekali ubatnya puan.. saya selalu makan ubat jamu pun tak peluh begitu.

    Dari Puan Nadiah Suhaidi


    Tapi lepas seminggu, selesema masih tak sembuh. Risau sangat sebab Zahin ni susah nak sakit sebab disusukan sepenuhnya dengan susu ibu. Zahin aktif je masa tu tapi siapa tak risau tengok hingus asyik meleleh je kan. Nad pun try NutriFeron. Selama ni tak pernah try lagi NutriFeron. Hanya tahu yang NutriFeron elok kalau selesema/demam/batuk berpanjangan.

    Alhamdulillah dengan izin Allah, hari ketiga Nad makan NutriFeron, selesema Zahin sembuh sepenuhnya. Lega rasanya. Tak payah makan ubat. Nad memang tak berapa gemar nak kasi budak-budak makan ubat. Hehe. Nad sendiri pun dah lama tak makan panadol or any ubat-ubat lepas dapat tahu Panadol masih kekal dalam badan walaupun selepas 5 tahun kita makan.
    Menarik kan pengalaman mereka.

    Jika anda rasa beberapa tanda sistem imun tubuh yang mula lemah, segeralah bertindak kerana pakar percaya bahawa kegagalan sistem imun akan membawa kepada kematian awal.


    Hubungi saya untuk konsultasi lanjut tentang Nutriferon dan order ye :)

    ------------------------------------------------------------------------------
    Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

    Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.


    Lydzar Rusman,  
    SHAKLEE ID : 859948
    Kedai TripleS (K3S)


    Mobile/ WhatsApp :013-3583424
    Facebook Twitter
    Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head

    1 comment:

    1. Produk Shaklee ni diakui ramai memang hebat.. ;)

      ReplyDelete