Perancangan untuk hamil semula setelah berhenti menggunakan pil perancang.

Anak-anak dah besar, sesi penyusuan pun dah tamat. Mula lah si ibu tercium-cium bau harum baby kecil. Anak yang dh besar, nak dicium pun dia lari. Rimas dia kata :)

Senario biasa bagi golongan ibu yang merancang keluarga. Lama-kelamaan mula rindu nak hamil lagi, mula rindu nak menyusukan semula dan pastinya mula rindu nak memeluk seorang bayi yang comel.

Set Kesuburan Shaklee


BERAPA CEPAT BOLEH HAMIL SEMULA?

Ini soalan common golongan ibu yang memakai family planning. Dan kebiasaannya Doktor akan memberikan tempoh 3bulan sehingga 10bulan bergantung pada jenis family planning yang diambil untuk tubuh si ibu kembali subur dan kembali hamil.
 
Suntikan hormon pencegah kehamilan adalah kaedah perancang keluarga untuk jangka masa panjang. Oleh itu, ia mengambil masa yang panjang untuk kesan suntikan berkurangan. Purata tempoh untuk kembali hamil adalah antara 1 hingga 4 bulan lebih lambat berbanding kaedah lain. Ini bermakna wanita akan hamil semula apabila berhenti mengambil suntikan ini selepas purata 10 bulan dari suntikan terakhir.
Sumber : myhealth.gov.my

Dan melalui pengalaman kebanyakan wanita yang berhenti daripada mengambil kaedah family planning akan mengalami masalah ketidakstabilan hormon dan masalah period cycle yang tidak tetap yang melambatkan proses kehamilan semula.

BAGAIMANA MERANCANG UNTUK KEMBALI HAMIL DENGAN VITAMIN SHAKLEE?

Bagi wanita yang mengalami masalah seperti diatas, anda sangat digalakkan untuk mengamalkan GLA COMPLEX untuk membetulkan semua kitaran hormon dan kitaran haid. Pengambilan secara konsisten untuk beberapa bulan sehinggalah cycle telah tetap dan selepas itu anda boleh mula merancang untuk hamil.

Baca faktor lain penyebab ketidaksuburan lelaki dan wanita

SET KESUBURAN SUAMI DAN ISTERI.

Antara vitamin Shaklee lain yang boleh membantu merangsang kesuburan kedua-dua pihak suami dan isteri adalah:

Vitamin Asas dibawah sebagai tunjang utama untuk kesihatan badan.

(1)Vita-Lea (Multivitamin)
(2)Vitamin C
(3)BComplex

Vitamin Kesuburan

(4)Vitamin E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(5)Zink
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(6)Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

Set vitamin ini hendaklah diamalkan secara konsisten oleh suami dan isteri sebagai salah satu usaha untuk mendapatkan bayi. Gaya hidup sihat dan amalan pemakanan yang seimbang juga sangat penting sebagai faktor lain untuk meningkatkan kemungkinan ibu hamil semula.

Amalan rohani juga penting. Bagi yang beragama Islam, boleh juga amalkan zikir AsmaulHusna ini dalam usaha untuk kembali hamil

Set Kesuburan Shaklee
credit gambar : http://indahitukamu.blogspot.com/



----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.

 
 

  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head