Nutriferon Shaklee Rawat Tonsil

Intro : Sekarang ni tekak memang tengah perit akibat tonsil yang membengkak. Tempohari doktor kata tonsil saya bengkak. Tapi saya tak perasan pun sehinggalah tadi, cuba makan steambot cicah sambal. Zass terus terasa pedas dan menyengat disitu. Sampai sekarang masih terasa peritnya. Nampaknya dose Nutriferon perlu ditingkatkan. Biasanya saya hanya ambil satu sachet setiap minggu. Tapi sejak Selasa lepas saya dh jadikannya amalan rutin harian.

Ok jom kita selidik dan teliti apa dia tonsil ini. Bahaya ke, tak bahaya ke?

APAKAH TONSILITIS?

Tonsillitis adalah radang tonsil biasanya disebabkan oleh jangkitan virus atau bakteria. Gejala boleh termasuk sakit tekak dan demam. Tonsil yang disebabkan oleh bakteria yang dipunyai oleh kumpulan streptokokus A, ia biasanya dirujuk sebagai strep throat. Sebahagian besar daripada mereka yang mengalami tonsil akan pulih sepenuhnya dengan ubat atau tanpa ubat. Statistik menunjukkan dalam 40%, simptom tonsil akan sembuh dalam tiga hari, dan 85dalam masa satu minggu, tanpa mengira sama ada jangkitan streptococcal hadir atau tidak.

Nutriferon Shaklee Rawat Tonsil
kredit : Ghorayeb.com

Tanda-tanda dan gejala tonsil biasa termasuklah: 

  • sakit tekak
  • merah, tonsil bengkak
  • sakit apabila menelan
  • suhu yang tinggi (demam)
  • batuk
  • sakit kepala
  • keletihan
  • kesejukan
  • rasa umum perasaan tidak sihat (dedar)
  • putih tempat bernanah pada tonsil
  • nod limfa bengkak (kelenjar) di leher
  • sakit di telinga atau leher
Dalam kes-kes tonsillitis akut, permukaan tonsil boleh menjadi merah terang dan dengan kawasan putih dilihat atau jalur-jalur nanah.

Okey, itulah sedikit sebanyak fakta tentang tonsil. Ya, ia tidak begitu membahayakan, dan hanya kes tertentu yang memerlukan pembedahan untuk membuang tonsil. Tapi yang pasti, tubuh badan dan tekak sangat tak selesa apabila tonsil sedang membengkak.

BAGAIMANA NUTRIFERON MERAWAT TONSIL?


Tonsil seperti yang kita ketahui disebabkan oleh jangkitan virus atau bakteria.

Serangan bakteria dan virus ini menyerang sistem imun tubuh kita, oleh itu Nutriferon sangat membantu untuk memberikan perlindungan dan meningkatkan sistem pertahanan tubuh.

===================================================


Interferon melindungi tubuh dari serangan virus dan patogen


Comel ilustrasi ni :)
Ye, beginilah Nutriferon berfungsi. NutriFeron merangsang setiap sel di dalam badan untuk menghasilkan interferon semulajadinya sendiri. Dan inilah yang menyokong kesihatan sistem imun. Umpama barisan askar yang bersedia melindungi tubuh daripada serangan patogen.

Rumusan daripada bahan-bahan semulajadi dan dijamin selamat
Nutriferon penggalak sistem imun


Okey, itulah dia tentang Tonsil dan Nutriferon. Semoga tonsil saya cepat surut. Tak sabar nak menikmati semula sambal tumis kegemaran saya :)

Dan dapatkan panduan makan Nutriferon dari saya untuk golongan dewasa dan kanak-kanak. Baca lagi detail tentang Nutriferon

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.

 
 

  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head