• Pengedar By Negeri
  • Ostematrix Penyelesai Masalah Sembelit Wanita Berpantang

    Ngeri sekali! Bukan sekali, kalau dah hari-hari.. ngeri tak habis lah namanya tu.

    Fenomena sembelit ketika berpantang sangat biasa terjadi khusus pada ibu yang sedang berpantang.  Antara faktor penyebabnya adalah kurang pengambilan air. Kalau diikutkan petua nenek moyang kita, minum air hanya suku gelas. Pengambilan air sangat dihadkan kononnya supaya tidak terlalu kerap ke tandas dan menyebabkan luka episotomi lambat kering. Kesian kan ibu berpantang ni, makan kena catu, air pun kena catu. Secara tak langsung menjadikan ibu mengalami masalah membuang air. Dah la seriau dengan luka, nak membuang pulak terseksa.

    Berbeza pula pendapat para doktor dan pakar nutrisi, pengambilan air tetap perlu secukupnya. Cadangan 2 liter atau 8 gelas minimum sehari adalah untuk membantu tubuh kekal terhidrat, memudahkan pembuangan toksin, melancarkan pengaliran darah dan memudahkan proses membuang air besar atau kecil.

    Apakah cara mengatasi masalah sembelit ketika berpantang?

    Mudah sahaja, yang paling utama adalah pengambilan air masak secukupnya. Selainnya boleh mengambil lebih banyak sayur-sayuran dan buah-buahan kerana ia adalah sumber serat yang sangat membantu dari segi pelawasan.

    TAHUKAH ANDA?
    Ostematrix juga sangat terkenal sebagai 'ubat' sembelit. Ubat sembelit yang ini sesuai bukan sahaja untuk golongan wanita dalam pantang, malah sesuai untuk semua golongan dewasa. Selain menyelesaikan masalah sembelit, ia juga membekalkan sumber kalsium harian yang cukup untuk tubuh.

    Ostematrix penyelesai masalah sembelit

    Biasalah kan, walaupun bukan ubat..tapi bila ia mampu menyembuhkan sesuatu, orang kita akan cop ia sebagai 'ubat'. Menurut artikel yang saya ambil dari Boxingscene.com;

    Calcium helps reduce constipation
    Using calcium and magnesium in the right quantities can prevent or relieve constipation. They can support the health of your colon and keep you regular.

    In your colon, calcium combines with excess bile and decaying fat to form a harmless insoluble soap, which is excreted with your stool. This helps to keep your colon clean.
    Kita disyorkan mengambil 1000mg-1500mg kalsium setiap hari. Tetapi awas, pengambilan hanya kalsium akan menyebab sembelit, jadi ianya perlu diambil bersama magnesium sebanyak 500-1000mg.

    Selesaikan masalah sembelit ketika dalam pantang

    Sedikit review pengguna yang telah menyelesaikan masalah sembelit mereka dengan pengambilan Ostematrix.

    Ostematrix Shaklee

    Ostematrix Sumber kalsium lengkap dengan magnesium dan vitamin D

    Satu botol Ostematrix mengandungi 120biji Ostematrix. Harga mampu milik <RM60 ini berjaya membantu ramai golongan wanita mengatasi masalah sembelit tanpa perlu mengambil ubat sembelit yang lain.

    Nak selesaikan masalah anda? Hubungi saya melalui contact info dibawah ye

    ----------------------------------------------------------------
    Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pengedar Shaklee dan pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, SeksyenU5. 


      Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
    Kedai TripleS (K3S)

    Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
    Facebook Twitter
    Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head