Bioflavanoid didalam Vitamin C Plus : Apakah Ia Dan Apakah Manfaatnya

Ada yang bertanya, betul ke Vitamin C Shaklee ni boleh bertahan sehingga 6bulan lamanya. Sedangkan buah oren mudah sangat jadi busuk dan asid askorbik sangat mudah teroksida. Yes, inilah bezanya antara Vitamin C Plus keluaran Shaklee berbanding Vitamin C jenama lain. 
Boleh buat experimen jika anda mahu. 

Jadi, bagaimanakah Vitamin C Plus Shaklee boleh bertahan lama?
Jawapannya, kerana Vitamin C Plus telah diformulakan dengan Bioflavanoid, dan rumusan terkini mengandungi Citrus Bioflavanoid yang lebih tinggi manfaatnya. Jika anda masih blur tentang bioflavanoid, jom kita baca info tentangnya.



Apa Itu Bioflavonoid?
Bioflavonoid atau vitamin P, sebenarnya bukan vitamin tetapi sering disebut vitamin untuk memudahkan 'grouping' nutrien yang dikandungnya. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin,  citrin, luteolin, dan flavonoid lainnya. Nutrien ini tidak boleh dibuat oleh tubuh dan harus diperolehi dari makanan.
Apa Manfaat Bioflavonoid?
Bioflavonoid membantu fungsi vitamin C. Antara manfaat lain Bioflavonoid:
  • Berperanan dalam menjaga kekuatan pembuluh darah (kapilari). 
  • Bioflavonoid membantu vitamin C dalam menjaga collagen (perekat antar sel) agar tetap dalam keadaan sihat,
  • Membantu penyerapan dan penggunaan maksimum vitamin C
  • Mencegah kerosakan vitamin C akibat oksidasi
  • Mengurangi hipertensi, 
  • Mengurangkan pendarahan
  • Mencegah kerosakan pembuluh kapilari dan jaringan penghubung, 
  • Dan membentuk penghalang pelindung terhadap infeksi.

Sumber Makanan Yang Mengandungi Bioflavonoid.
Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih yang berada di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, bawang-bawangan, buah citrus, buah beri, teh hijau, sorgum, aprikot, tomato, brokoli, dan lain-lain.

Vitamin C Plus Shaklee

Apakah Yang Mengurangkan Bioflavanoid Dalam Tubuh
Beberapa bahan dapat menghilangkan bioflavonoid dari tubuh. Salah satunya yang paling buruk adalah asap rokok dan alkohol. Aspirin dan beberapa ubat penghilang rasa sakit juga dapat membuang bioflavonoid dari tubuh. Begitu juga dengan antibiotik dan cortisone.
Dah baca? Dah clear bagaimana berbezanya Vitamin C Plus Shaklee berbanding vitamin C jenama lain. Not to mention the brand, anda boleh buat comparison nanti ya.

Jadi, bagi anda yang mahukan kulit terpelihara sihat dan cantik, yang mudah lebam, yang mudah demam  tu pun sama..anda kekurangan vitamin C tau. Jom dapatkan sebotol Vitamin C Plus anda segera

Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head