Rahsia Orang Gemuk Nak Cepat Kurus Tanpa Senaman


Argghhh! Tensionnya bila orang asyik menjeling kearah tubuh  yang dah naik 15kg sejak lepas bersalin dulu.
Geramnya, banyak baju dan seluar dah tak muat. 
Macam mana ni, nak turun naik bersolat pun mengah. 
Lutut ni pun asyik sakit-sakit je sejak berat naik ni. Aku taknak gemuk..

Dilema orang gemuk yang melanda penduduk Malaysia. Siap masuk rekod Asia Tenggara, penduduk Malaysia menduduki tangga teratas obesiti.

Kesian juga kan bila kita selami masalah orang gemuk ni. Pasti sekali orang gemuk bercita cita tinggi nak cepat kurus. Saya nak nasihatkan anda baca sampai habis entry ini. Ia mungkin panjang. So saya nak bagi sedikit overview tentang keseluruhan entry. Jadi saya akan explain beberapa perkara seperti di bawah;
  • Bagaimana Kegemukan Terjadi?
  • Salah Makanan Atau Salah Diri Sendiri Apabila Tubuh Menjadi Gemuk.
  • Golongan Yang Paling Mudah Menjadi Gemuk
  • Bagaimana Omega Guard Membantu Proses Kurus Tanpa Senaman
  • Testimoni Pengguna Omega Yang Berjaya Kurangkan Inci Dan Kilo Dengan Omega Guard & Set Shape Up.
Hmm nampak panjang kan? Tapi saya yakin anda yang sedang dilanda masalah kegemukan ini akan terus sabar membaca untuk mendapatkan tips-tips dan rahsia bagaimana ramai orang lain yang dah berjaya kurus tanpa senaman dengan Set Shape Up dan Omega.


BAGAIMANA KEGEMUKAN TERJADI?


Ketidakseimbangan paras tenaga boleh menyebabkan kegemukan atau lebih dikenali sebagai obesiti. Keseimbangan tenaga ini bermaksud tenaga yang masuk = tenaga yang keluar.
Tenaga masuk adalah jumlah tenaga atau kalori yang kita dapati daripada sumber makanan dan minuman, manakala tenaga keluar adalah jumlah tenaga yang digunakan oleh tubuh badan kita untuk melakukan aktiviti harian seperti pernafasan, penghadaman dan geraklangkah aktif.

Untuk mendapatkan berat badan ideal, kedua-dua tenaga ini sepatutnya SEIMBANG setiap hari.
Kita lihat pula formula ini,
Tenaga masuk = tenaga keluar : berat badan kekal sama
Tenaga masuk kurang dari tenaga keluar : kehilangan berat badan
Tenaga masuk lebih dari tenaga keluar = berat meningkat meningkat
Antara faktor lain yang turut menyumbang kepada kegemukan termasuklah persekitaran yang tidak sihat dan tidak menggalakan 'healty living'. Contohnya;
  • Persekitaran tempat tinggal ; kita tinggal dikawasan yang tiada taman permainan atau tiada langsung gimnasium yang akan menyebabkan penduduk di kawasan tersebut tiada tarikan untuk membuat senaman (jogging).
  • terlalu sibuk dengan kerja ; ramai yang menjadikan alasan tiada masa untuk bersenam disebabkan oleh waktu bekerja yang panjang dan selalu terperangkap di dalam kesesakan trafik.
  • Saiz hidangan yang terlalu besar ketika makan di kedai. Kalau tak dihabiskan, nanti membazir pula. 
  • Iklan makanan di media : Kita disogokkan dengan pelbagai iklan makanan yang sangat menyelerakan di tv atau di billboard. Kanak-kanak dan golongan yang nak cepat biasanya disogokkan dengan iklan 'makanan cepat' yang memang nampak sedap, tapi kurang berkhasiat malah menggalakkan kegemukan.
Punca Kegemukan Di Kalangan Orang Dewasa
  
SALAH MAKANAN ATAU SALAH SENDIRI APABILA TUBUH MENJADI GEMUK? 

Masalah tuding-menuding macam ni takkan selesaikan apa apa kebuntuan apatah lagi kegemukan. Tetapi seseorang individu sepatutnya ambil tahu apa yang dia makan, banyak mana yang dia makan dan mengapa dia makan banyak. Makanan takkan salah, sebab dia telah dimasak dan disiapkan. Makanan takkan bergerak masuk ke perut seseorang dengan sendiri, jika bukan orang itu yang memasukkannya ke dalam mulutnya sendiri. Betul?

Apa kata mulai sekarang kita mula ambil tahu tentang kalori makanan. Boleh rujuk blog jomdiet.com untuk senarai panjang kalori makanan. Kevin Zahri sendiri turut menyenaraikan 10 jenis makanan paling menggemukkan seperti berikut, jadi kalau boleh sila ELAKKAN mengambilnya terlalu kerap ye!

1. Nasi Lemak
2. Roti Canai
3. Nasi Goreng
4. Ais krim
5. Burger
6. Mee kari
7. Makanan bergoreng (pisang goreng, keropok lekor, nugget)
8. Susu pekat manis
9. Donut
10. Mayonis

GOLONGAN YANG PALING MUDAH MENJADI GEMUK

Ramai kot, selagi dia tidak mengambil makanan mengikut keperluan diri, tidak mengamalkan senaman yang bersesuaian jika termakan berlebihan, dan tidak mengamalkan gaya hidup sihat, mereka inilah golongan yang paling mudah menjadi gemuk.

Dan ibu-bapa mithali sekalian, anda adalah puncanya jika anak anda menjadi gemuk. Sila rasa bersalah ketika memberikan anak-anak ini makanan seperti burger, kentang goreng, aiskrim dan makanan segera yang lain. Orang kata, kita didik dia, bukan dia didik kita. Jadi jangan sesekali akur dengan permintaan dan desakan anak-anak yang hanya mahu makan makanan segera dan menolak makanan sihat ang sepatutnya mereka makan sewaktu mereka di usia muda.

makanan segera punca kegemukan

BAGAIMANA OMEGA GUARD DAN SHAPE UP SET MEMBANTU ANDA KURUS.

Saya cerita tentang Omega Guard dulu ye.
Omega Guard mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. Asid lemak Omega-3 ni lah yang ada banyak fungsi dan manfaat untuk kesihatan manusia.

Bagaimana ia membantu proses kurus bagi mereka yang dilanda masalah kegemukan ni? Ini kupasan yang sambil dari salah satu website orang putih.

Fats that burn fat or help you lose weight…Omega-3 fats

Omega-3 fats help you burn fat by helping your body respond better to a hormone called Leptin (Leptin is the Greek word for thin) and…

Leptin tells your body (your brain) to suppress your appetite making you eat less so you can maintain or lose weight and…
  • Leptin increases your metabolism by increasing your thyroid output (your thyroid regulates your metabolism) and on top of all that…
  • Leptin also causes your body to burn fat for energy
If your body isn't responding well to Leptin then the reverse happens - You'll be hungrier, and you'll store more fat so… You can take Omega-3 fats to help your body respond much better to Leptin so you can increase your fat-burning metabolism and…

Omega-3 fats are found in salmon, flaxseeds, nuts, Omega-3 supplements and these other 79 foods sources of Omega-3 fats and…
3 more ways Omega-3 fats help you lose weight is…
  1. Omega-3 fats help you control your hunger by stabilizing your blood sugar levels and…
  2. An Australian study showed that when people took Omega-3 fats while on an exercise program burned more fat than people who Only Exercised (without taking Omega-3 fats) and people who exercised & took other types of fat and…
  3. Studies done in Japan & The Czech republic suggest that Omega-3 fats prevent the creation of ugly body fat and these same studies suggested Omega-3 fats promote more fat burning.
Credit info : Nowloss

Paham tak apa yang saya cuba sampaikan tadi, kalau tak berapa paham English, takpe, biar saya buat kesimpulan.
  • Omega-3 berkerjasama dengan hormon Peptin utk mengurangkan selera makan dan membakar lemak untuk menghasilkan tenaga.
  • Omega-3 bantu mengawal aras gula dalam darah
  • Pengambilan Omega-3 disertai dengan senaman akan membakar lebih banyak lemak.
Ok untuk Shape Up Set pulak, ini adalah rangkaian penuh set yang saya recommend anda ambil. Especially anda yang kurang masa nak berlari-lari, atau berjogging atau main futsal atau main badminton.

TESTIMONI PENGGUNA OMEGA GUARD YANG BERJAYA MENGURANGKAN INCI DAN KILO DIBANTU SET SHAPE UP.


Saksikan perubahan Puan Nurul dalam masa beberapa bulan dengan Set Shape Up. Nampak kan sebotol Omega Guard dalam poster dekat atas tu. Saya boleh katakan ia sebagai salah satu 'ubat kurus berkesan' walaupun sebenarnya ia bukanlah ubat. Selainnya, antara fungsi penting setiap satu vitamin yang ada dalam set ini ialah;

Cinch Shake Mix : suplemen yang membekalkan protein untuk tujuan memberikan rasa kenyang yang lebih lama, selain boleh dijadikan replacement meal. Kalau boleh kurangkan 1 meal berat anda (diner), dan hanya ambil 2scoop Cinch Shakebersama sedikit makanan kurang kalori.

Lecithin : Membantu mengemulsi lemak dan sangat bagus untuk mengelak risiko Alzhemier (nyanyuk). Anda akan rasa berpeluh dengan banyak jika ambil Lecithin sebelum aktiviti senaman.

Afalfa Complex : sebagai sumber fiber yang sangat penting. Afalfa yang diambil sebelum meal akan membuat anda merasa kenyang lebih lama juga. Selain itu, Afalfa baik untuk tujuan membuang toksin dalam tubuh.

So puas hati tak dengan penerangan panjang lebar saya tentang kegemukan, rahsia cepat kurus, dan vitamin yang membantu anda kurus di atas. Kalau anda masih ragu, dan masih mahu mendapat info lengkap tentang setiap satu point saya di atas, saya encourage anda untuk menghubungi saya terus. Bukan apa, saya nak cepat cepat share tips rahsia yang lain supaya anda boleh cepat cepat kurus. Nak tak?

Jangan lupa KLIK SINI jika anda dah buat keputusan untuk hidup sihat tanpa lebihan kolestrol jahat dalam tubuh anda.

TAWARAN MENARIK BULAN INI!

1) Omega Guard Beli 6 Percuma 1 ATAU 2) Beli 2 botol Omega Guard Dapatkan 5% OFF!
Jika anda ambil option pertama, anda juga akan membawa pulang semua ini dengan PERCUMA.
  • 1 botol Omega Guard bernilai RM136 (Retail Price)
  • Keahlian percuma Shaklee
  • Akses masuk ke group RichFamily dan nikmati pelbagai manfaat group kami yang banyak itu
  • Konsultasi produk berpanjangan 24/7
  • Cash rebate RM30+ bulan Disember nanti
Jangan melepas tau!

Saya adalah Pengedar Sah Shaklee di Kota Damansara dan Subang Bestari. COD di kawasan tersebut dan penghantaran secara pos keseluruh Malaysia.

Untuk info lanjut, sila hubungi saya melalui kontek info kat bawah tu.


Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head