• Pengedar By Negeri
  • Shaklee Sebagai Brand Of The Year di The Brand Laureate Award

    Malam tadi, sambil-sambil tengokkan anak-anak buat homework, sempat saya sroll newsfeed di Facebook. Dan tiba-tiba meriah wall rakan-rakan SID saya dengan status updates dari Puan Aza Zainal yang sedang menghadiri satu majlis anugerah.

    Rupanya, beliau berada disana untuk celebrate kejayaan pihak Shaklee yang memenangi salah satu award dari The Brand Laureate Award.

    Sedikit snapshop dari gambar yang dikongsikan oleh ramai rakan SID saya.


    Apakah The Brand Laureate Award?

    Sebenarnya, saya pun baru saja tahu tentang award ini. Saya kutip sedikit info daripada website rasmi mereka iaitu The Brand Laureate Award.

    Founded in 2005, the Asia Pacific Brand Foundation (APBF) is a non-profit organisation dedicated to developing brands in a myriad of BUSINESS backdrops. Led by its Patron, H.E. Tun Dr. Mahathir Mohamad, Malaysia’s fourth Prime Minister together with a Board of Governors who are experienced captains of industries and brand icons.

    Brands are catalysts of growth and organisations musts realise the significance of brands and branding if they want to be successful and achieve MARKET leadership position. Consumers must also be educated and informed of the qualities of good brands and best branding practices. This is where the APBF steps in to make a difference and assist brands to achieve their maximum potential.

    With aspirations to encourage awareness of branding in Malaysia and across the world, the APBF takes an active role in identifying and nurturing outstanding Malaysian brands to an international PLATFORM. The foundation continually goes on the mission to educate and communicate the value of branding, with the concept that brand culture combined with good practices will give Malaysia the edge amongst the world’s advanced nations.

    Starting off on a modest note with publication of branding articles in the media, APBF evolved into an association that organised branding seminars and forums to discuss issues and latest developments in branding. The organisation’s commitment in encouraging the performance of BUSINESSES through branding saw the launch of the Tun Dr Mahathir-The BrandLaureate Lecture Series, with the aim of furthering the objectives of APBF.

    After its establishment, the APBF has embarked on many initiatives through The BrandLaureate to support its brand mission. Among the significant events initiated include The BrandLaureate Awards for multinationals (MNC’s), Public Listed Companies (PLC’s), Trans-National CORPORATIONS (TNCs), Governement Linked Corporations (GLC’s) and Large Corporations (LC’s). With the success of the awards, the APBF then launched The BrandLaureate – SMEs BestBrands Awards to honour the small and medium enterprises in the country.

    A visionary organisation, APBF aims to continue to take branding into a new dimension through passion and commitment. 

    Ini pula penerangan ringkas dari Tuan Presiden Shaklee Malaysia, Mr Victor Lim
    The winners of The BrandLaureate Awards are selected based on a 300-point selection criteria consisting of brand strategy, brand culture, integrated brand communications, brand equity and brand performance. Shaklee is the winner
    Maksudnya, sesebuah kompani atau brand perlu melalui dan lulus 300 jenis kriteria sebelum layak diberikan award ini.

    Alhamdulillah, saya memang sejak dulu lagi yakin dan percaya, Shaklee memang layak seiring dengan usaha pemiliknya iaitu Mr Roger Barnett dalam mempastikan semua produknya dihasilkan dengan cara yang terbaik sebelum sampai kepada pengguna.

    Seiring dengan itu, pihak management Shaklee di Malaysia juga tak henti-henti berusaha memperkenalkan world brand product ini kepada seluruh rakyat Malaysia. Sememangnya usaha mereka layak mendapat pengiktirafan seperti ini.

    Yang lebih membanggakan memang hanya Shaklee sahaja sebagai salah sebuah syarikat MLM yang layak mendapat pengiktirafan dan award ini :)

    Barisan pihak management Shaklee yang meraikan kejayaan mereka.

    JATUH CINTA BERKALI-KALI

    Jika kita ingin jatuh cinta, pastinya kita akan memilih hanya yang terbaik kan?
    Atas sebab ini lah saya mula jatuh cinta dengan produk Shaklee sejak pertengahan tahun 2011 dahulu.

    Bermula dengan set penyusuan, susu jadi banyak sehingga anak mudah kenyang. Sentiasa sihat walaupun tinggal di taska. Kemudian tambahan produk produk lain yang membantu saya dapat kulit yang sihat, badan yang bertenaga, berat badan yang terkawal serta tak lupa dapat menjana pendapatan sampingan hingga saya berjaya berhenti kerja.

    Sehingga kini, perasaan sayang semakin kuat kerana Shaklee dan produknya memang sangat bagus dalam usaha saya memperbaiki dan memelihara tahap kesihatan keluarga kami.