Vitamin Untuk Kulit Yang Cantik

Memiliki kulit yang cantik, berseri-seri adalah impian setiap wanita, bukan? Lelaki mungkin tak kisah sangat, tapi lelaki zaman moden ni ramai yang menjaga kecantikan kulit, kadang2 lebih dari wanita

Sekarang ni kalau kita tengok di mana-mana… heboh orang menyebut-nyebut tentang kolagen, vitamin C, vitamin E anti-oksidan, dan sebagainya. Apa sahajalah yang berkaitan dengan kulit dan keremajaan.

Apakah kolagen?

Kolagen adalah rangkaian protein semulajadi utamayang terdapat dalam tubuh mamalia. Ia memberi kekuatan dan kekenyalan kepada otot. Kulit kita juga mengandungi kolagen yang membuatkan ia anjal dan tegang. Kolagen yang berkurangan menyebabkan keanjalan seamakin kurang dan kulit mula berkedut.


Kolagen ni umpama spring tilamlah. Tanpa spring tilam akan melendut ke bawah. Tanpa kolagen, struktur protein dalam badan kita menjadi lemah. Contoh paling senang dilihat ialah pada kulit. Senang nampak kusam, sagging dan berkedut kan?

Untuk menjadikan kolagen kuat stabil, vitamin C pula diperlukan.

Vitamin C dan Vitamin E bergabung sebagai antioksidan bagi memastikan radikal bebas dalam tubuh dibunuh, menghasilkan sel yang sihat, sekaligus mencantikkan penampilan.

Bagi menjaga kelembapan dan pembinaan sel kulit, vitamin B complex pula mengambil bahagian.

Oleh itu Set D (wajah berseri @ skin care) disusun dengan rangkaian vitamin-vitamin B complex, vita-C dan vita-E bagi memberikan sepenuhnya vitamin keperluan untuk kulit yang sihat dan cantik. Sekiranya anda memerlukan lebih, anda boleh mengambil Energizing Soy Protein sebagai tambahan untuk menyokong pembentukan kolagen, sekaligus menjadikan kulit lebih anjal, kenyal, gebu dan putih berseri.

credit : VitaminSemulajadi

Cantikkanlah kulit kita sempena Hari Raya yang bakal menjelma. Saya cadangkan anda cuba Set D yang mengandungi vitamin B complex, vita-C dan vita-E. Dan untuk tambahan, promosi bagi Vitamin C sedang berlangsung sekarang.

Hubungi saya utk mendapatkan info lanjut tentang vitamin ini
Call/sms saya 013 3583424 atau emel di lydzar@gmail.com!!