Perlukah remaja makan vitamin??

 Saje lah saya check akaun nuffnang tadi, rupanya ada keyword "perlukah remaja makan vitamin"

So mari dik, akak cerita :)

Ye vitamin ni memang keperluan badan semua orang. Even kanak-kanak pon ada vitamin khas untuk mereka --> Set Supertots

Remaja pulak biasanya terdiri dikalangan mereka yang berumur 12-25 tahun. Dan kebanyakan remaja adalah pelajar. Zaman sekarang ni remaja memang mempunyai jadual yang sangat padat. Sekolah pagi, sekolah petang, aktiviti kokurikulum, aktiviti luar bersama rakan-rakan, ulangkaji pelajaran dan sebagainya lagi. Jelas jadual harian remaja ni agak stress dan meletihkan, betul tak?

Dan dari segi pemakanan pulak, adakah golongan remaja ni begitu concern akan diet seimbang mereka? Makan di kantin sekolah, lengkap tak karbohidrat, protin dan lemak dalam menu yg dijual disana? Makan dirumah, adakah ibu atau bapa mereka menyediakan yang terbaik atau mana yang sempat je?

So dari dua faktor ni pon, dh jelas jawapan bagi soalan Perlukah remaja makan vitamin adalah IYA!

Badan yang kekurangan vitamin dan mineral lebih cepat penat, letih dan lesu. Jika badan mereka penat, bagaimanakah tahap prestasi dalam pelajaran di sekolah/kolej? Boleh ke nk fokus? Cemerlang tak?

Oleh sebab itu lah remaja perlukan vitamin. Saya boleh cadangkan produk ini untuk remaja.

Untuk kesihatan dan kesejahteraan tubuh badan :

Mealshake : Nutrien yang lengkap - Memberikan 24 jenis vitamin A-Z yang penting, mineral dan mineral yang dikesan. Kekurangan mineral surih akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi lesitin soya yang bertindak secara sinergi dengan vitamin larut lemak. Bertindak sebagai multivitamin kepada remaja.

BComplex : Penting untuk proses metabolisme. Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga dan bersifat anti-stress yg sangat sesuai bagi remaja yg aktif dan punya jadual yang padat. Bila kurangnya stress, secara automatik daya tumpuan terhadap pelajaran akan lebih baik. 

Fokus untuk fungsi otak :


Omega Guard : mengandungi rangkaian penuh 7 asid lemak Omega3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain lain. EPA menyihatkan jantung dan sendi. DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak. Pernah dengar kan, orang yang rajin makan minyak ikan, bijak orangnya :)

Lecithin : Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory) . Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer's disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.



So dah dapat kan jawapan kenapa remaja perlu makan vitamin??
Perrrrllluuuuuuu.. :)


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5
 
  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head