• Pengedar By Negeri
  • Harga Collagen Powder Shaklee Mahal?

    Salam pagi Sabtu!

    Pagi ni nak ulas sikit pasal harga Collagen Powder Shaklee. 

    Bila bercakap tentang harga produk Shaklee, ada yang anggap ianya MAHAL. Iye ke?
    Bagi saya, harga produk Shaklee, memang mampu milik. Sebab apa saya cakap macam tu? Nak tau? Okeh mari sini saya terangkan.

    Produk kolagen yang berada dipasaran mempunyai ranking tersendiri. Antaranya;
    1. Marin (sumber ikan di lautan)
    2. Haiwan (Bovine-lembu, Ovine-kambing, Porcine-khinzir)
    3. Tumbuhan & Sayuran
    4. Soya 
    Dan harga produk kolagen dipasaran akan ditetapkan berdasarkan sumber asal penghasilan produk tersebut.

    Kalau kita tengok secara kasar pun, kita dh tahu sumber mana yang senang dapat, sumber mana yang susah nak didapati. Kolagen dari sumber tumbuhan & sayuran, juga dari sumber soya biasanya lebih murah kerana ianya senang didapati. Sumber haiwan pun sama. Mungkin ianya boleh didapati dari ladang-ladang ternakan sahaja. Tapi kolagen dari sumber haiwan sentiasa berisiko kerana haiwan-haiwan begini sangat mudah mendapat penyakit berjangkit.

    Macam mana pulak dengan produk kolagen marin? Ianya perlu ditangkap dari air atau lautan. Dan most of produk kolagen yang ada diluar tu adalah dari sumber ikan talapia.
    Mungkin anda tau, terdapat banyak aktiviti penternakan ikan talapia dilakukan untuk tujuan komersial sekarang. Dan mungkin kolagen yang anda beli adalah dari sumber ikan talapia ternak.

    Bagaimana pulak dengan Collagen Powder Shaklee?
    Boleh baca kt sini : Collagen Powder dari Sisik Ikan Merah

    Red snapper

    Secara ringkasnya, ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m. Adalah sukar bagi ikan yg biasa untuk hidup di bawah keadaan lautan yg bertekanan tinggi. Para 'diver' laut dalam yang nak pergi 'deep down in the see' memerlukan pelbagai peralatan untuk kesana untuk tujuan keselamatan. Tapi ikan merah ni, selamba je hidup dan berenang-renang kt dalam tu. Sisik mereka tidak pula pecah dan rosak. Subhanallah. Kuasa Allah. Mungkin kerana kandungan protin yang sangat tinggi pada kulit dan sisik ikan merah ini, maka ianya dijadikan sumber terbaik untuk menghasilkan Collagen Powder Shaklee.

    Haaa..agak-agak kos para penangkap ikan merah ni mahal tak? Tentu sekali lah. 
    Sebab itu lah Shaklee berani meletakkan harga sebegitu utk produk kolagennya. Atas faktor kualiti bahan mentahnya; ikan merah dan juga kos utk mendapatkan sumber mentahnya.

    Harga retail bagi sekotak Collagen Powder Shaklee : RM298/ 15 sachet. 
    So anda hanya membelanjakan lebih kurang RM19.80 sahaja setiap hari.  
    Dengan kos sebanyak ini setiap hari untuk membayar kos:
    • upah para pengangkap ikan merah dilaut dalam tu, 
    • tambahan bagi bahan-bahan utama lain seperti Pfaffia (ginseng Brazil), Ekstrak biji benih Camelia Japonica, Glusamina daripada ekstrak kerang kerangan dan sebagainya.
    • pemprosesan mesra alam yang pihak Shaklee lakukan untuk memberikan kita sekotak produk kolagen yang bermutu tinggi
    • pihak Shaklee melakukan segala Research and Development terhadap produk kolagennya
    • pihak ketiga melakukan pelbagai ujian klinikal bagi memastikan keberkesannya
    Hah..banyak kan!



    Jadi, saya rasa tak perlulah kita pertikaikan kenapa Shaklee meletakkan harga sebanyak RM298 ni utk sekotak produk kolagennya. Bahkan penggemar-penggemar Collagen Powder pon dh tak kisah dengan harganya. Kata mereka, harga setanding kualiti dan Collagen Powder dah terbukti berkesan pada mereka. So apa ada hal.. :)

    Anda mahukan harga lebih ekonomi, tak susah..hubungi je saya ok. :)


    ----------------------------------------------------------------
    Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pengedar Shaklee dan pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, SeksyenU5. 



      Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
    Kedai TripleS (K3S)

    Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
    Facebook Twitter
    Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head