Sup Brokoli sumber kalsium harian

Main masak-masak pun seronok juga. Selain mencuba resepi baru, walaupun sekadar ringkas, tetap ada kepuasannya. Yang paling penting lepas tu, boleh makan!

I memang suka brokoli. Biasanya saya buat sayur campur dengan lobak, capsicum dan beberapa sayuran lain saja. Buat sup ringkas mcmni pon tak kurang sedapnya. Dan kalau nak tau, brokoli juga adalah sumber kalsium. Siang saya makan brokoli, malam saya topup lagi dengan makan Ostematrix. Lengkap lah sumber kalsium utk saya :)

Sup Brokoli untuk Kesihatan.


Resepi Sup Brokoli


Sebuah penelitian mengatakan brokoli mengandungi lebih banyak kalsium berbanding susu. Ia juga sangat baik untuk membentuk massa tulang.

Bahan-bahan:
1 mangkuk brokoli
1 ulas bawang putih
1 biji lada merah untuk hiasan
1/2 inci halia
1/2 sudu kecil garam
1/2 ketul kiub ikan bilis
1 biji telur
2 cawan air

Cara memasak
Didihkan air.
Masukkan bawang putih dan halia diikuti brokoli.
Biarkan mendidih dan menjadi lembut.
Pecahkan telur dan kacau sebati.
Masukkan garam.
Sedia untuk dihidang

Selamat mencuba :)


Pssstt : Walaupun memang saya mabil Ostematrix setiap hari, tapi itu bukan pengganti sumber kalsium sebenar saya melalui makanan. Saya tetap makan tau.. :)

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5. 



  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Mobile/ WhatsApp :013-3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head


1 comment:

  1. dah lama tak makan brokoli.... kalau akak suka gorengjer..

    ReplyDelete