Rahsia Banyakkan Susu Ibu.

Anda mahu punya banyak susu seperti mereka?

Testimoni Set Breastfeeding Triple M

Set Breastfeeding Triple M

Set Breastfeeding Triple M

Puan Noriah terpaksa kerap membuat susun atur semula stok EBM. Stok EBM Puan Jaja penuh satu freezer. Dan Puan Azna yang sentiasa dapat memerah lebih dari 10 oz untuk anak kesayangannya.

Bagaimana mereka lakukannya? Apa rahsia mereka? Anda nak tau? Mari sini saya kongsikan.

Ianya tak lain dan tak bukan, hanya dengan tips-tips ini sahaja.

Tips Banyakkan Susu Ibu

Tips Rahsia Banyakkan Susu Ibu:

  • Kekerapan mengepam ketika berjauhan dengan bayi
    Mostly, mereka adalah ibu yang bekerja. Maka mereka tahu bahawa mereka perlu mengepam di ofis untuk dibekalkan kepada anak yang ditinggalkan seharian.
    Mereka mempunyai jadual mengepam yang rutin. Biasanya 3 jam sekali setiap hari. Jadual ini diikut dengan konsisten agar rangsangan sentiasa ada bagi mengekalkan jumlah 'supply' susu badan yang banyak
  • Minum 3 liter air seharian.
    Anda rasa mustahil untuk minum sebanyak 3 liter air? Mereka boleh, kenapa tidak anda. Tujuan utama minum banyak air bagi ibu-ibu menyusu adalah untuk mengembalikan kuantiti air yang hilang dari badan melalui sistem perkumuhan, untuk mengelakkan dehidrasi, keletihan dan sebagainya. Meskipun tiada kajian menunjukkan minum banyak air boleh menambah kuantiti susu perahan, sekurang-kurangnya ibu menyusu bersedia untuk tidak berdepan masalah kekurangan air.

    Ada banyak tips minum air yang boleh diikut untuk memenuhi keperluan tubuh.
    Antaranya yang saya sendiri amalkan ialah: Minum segelas atau dua gelas air setiap kali sebelum solat 5 waktu. 1 gelas air bersamaan 250ml air. Jika anda minum 2gelas, setiap kali sebelum solat, anda dah pun minum 2500ml air. Senang bukan? Belum termasuk lagi air yang anda minum sebelum atau selepas makan.
  • Berdoa dan memohon kepada Allah agar diberikan susu ibu yang banyak

    Setiap usaha sebaiknya diiringin dengan doa kepada Allah. Mohon izinNya dan mohon dari Allah yang berkuasa supaya menambah susu ibu. Perkaitan antara amalan kerohanian juga seringkali merupakan salah satu 'success factor' pada penyusuan susu ibu. Apabila ibu dekat dengan Allah, hatinya lebih tenang, moodnya lebih gembira dan sekaligus akan membantu penghasilan susu yang lebih lancar.

    Ayat dari Surah Al-Baqarah, ayat ke 60
    Maksud ayat:"Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: “Pukullah batu itu dengan tongkatmu”, (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): “Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi."

    Zikir Ya Matin (70x) setiap mlm & subuh @ hembuskan pada air & dibuat minum.
Itu antara 3 tips yang bukan rahsia lagi. 3 ibu diatas sangat berjaya kerana mereka bersungguh-sungguh berusaha dan yakin dengan apa yang mereka usahakan.
Bonus juga, kerana ketiga-tiga ibu mengamalkan Set Breastfeeding Shaklee. 

So ibu-ibu sekalian, jom kita fokus pada 3 tips utama untuk banyakkan susu ibu ini dahulu sebelum mencuba sebarang 'milk booster' di pasaran.

Nanti saya akan kongsikan tentang Power Pumping pula. Salah satu teknik untuk mengembalikan susu ibu yang merudum.

Hubungi saya untuk konsultasi produk dan pesanan vitamin!

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5. 


  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Mobile/ WhatsApp :013-3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head