Tumit Pecah Licin Dengan Collagen Powder Shaklee

Ini adalah kisah benar dari penulis sendiri. :)

Ingat tak entry saya sebelum ni, 5 Cara Mencegah Masalah Tumit Pecah. Dalam entry tersebut ada saya sebutkan tentang penggunaan krim Herbal Blend dan suplemen Omega Guard dan Zinc untuk membantu mengurangkan risiko mengalami masalah tumit kaki pecah.

ANDA TERUJA? Klik DISINI untuk membuat pesanan Omega Guard dan Zinc.

Hampir seminggu juga saya merawat keadaan tumit pecah ini. Rendamkan dengan air suam yang dicampur dengan garam, sapuan krim dan losyen serta berstokin walaupun berada dirumah. Ya, ia agak membantu kulit kaki saya berada dalam keadaan dan suhu yang sesuai, tapi masih belum mampu menyelesaikannya.
Keyword adalah KONSISTEN, jadi saya akan meneruskan penjagaan tumit dan kaki saya.

Masalah yang masih ketara adalah apabila terdapat kuping-kuping halus (kulit yang kering) disekeliling tumit. Ianya tidak menyakitkan tapi merimaskan. Ye lah, terasa macam kulit bersisik.

Tumit Pecah Licin Dengan Collagen Powder Shaklee
kredit : http://www.karangkraf.com
 Lebih kurang dengan gambar diatas lah keadaan tumit kaki saya sebelum ini.

Kebetulan, saya yang memang konsisten dengan Vivix, mula kembali mengamalkan Collagen Powder.
Collagen Powder ni, memang belum konsisten lagi sebelum ni. Saya cuma makan bila terasa mahu makan.
Tapi sejak minggu lepas, saya mula minum kedua-dua regim Inner Beauty ini secara konsisten sebelum tidur.

Tanpa saya meletakkan expectation yang tinggi pada keadaan lain, kecuali kulit wajah.. rupanya ia memberi kesan terbaik buat kulit tumit saya yang kering dan merekah tempoh hari. Apa yang saya perasan, kepingan-kepingan kulit kering pada tumit kaki nampak berkurangan. Suami turut mengiyakan apa yang saya nampak pada tumit kaki saya.

Sebagaimana yang kita semua tahu, pengambilan Vitamin C mampu membantu meningkatkan penghasilan kolagen dalam tubuh sekaligus mengawal kelembapan pada kulit. Jadi apabila saya ambil suplemen kolagen (SCP) secara langsung, tentulah kesannya lebih efektif lagi. Sekurang-kurangnya sekarang tumit saya tidak bersisik dan kering lagi.

Tetapi masih perlu konsisten dengan penjagaan luaran dan perlu meneruskan pengambilan Collagen Powder sehingga saya dapat apa yang saya hajatkan

Jom tengok video Cara Membancuh Collagen Powder yang best tu.

Dah sedia nak buat pesanan vitamin-vitamin yang boleh membantu hilangkan 'crack heels' ini, jangan tunggu lama lama KLIK SINI :)

Antara fungsi-fungsi Collagen Powder

Collagen Powder Shaklee untuk masalah tumit pecah dan kering

Jika anda juga sedang berdepan dengan masalah yang sama macam saya, jom join Cabaran Tumit Licin Dengan Collagen Powder, JOM!!

Saya adalah pengedar sah Shaklee untuk kawasan Subang Bestari dan Kota Damansara


 Lydzar RusmanSHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head