Jemputan Ke Shaklee Global Conference, Pertemuan Business Leader Dari Seluruh Negara

Saya belum sempat update tentang Majlis National Conference 2013/2014 yang berlangsung pada 7-9 Jun 2014 yang lepas, tapi terlebih teruja dengan berita terbaru dari pihak Shaklee.


Semalam secara rasminya kami telah mendapat surat jemputan untuk menghadiri Shaklee Global Conference pula. Bertempat di Long Beach, California, US pada 13hb- 16 Ogos 2014. Saya dan suami insya allah akan menghadirinya nanti. Urusan dokumentasi visa juga telah pun diselesaikan.

Maka kini hanya perlu menunggu langkah seterusnya mengikut arahan pihak Shaklee, dan tak lupa! Kami perlu menabung kerana kami akan di bawa ke Factory Outlet di sana. Orang kata Syurga shopping!
Satu lagi spot yang saya ternanti-nantikan, kami juga akan dibawa ke Disneyland USA.


Jika saya adalah orang biasa, saya tidak akan pernah bermimpi untuk sampai ke US yang jauh ini.
Tetapi, oleh kerana sudah pun dapat peluang keemasan begini, tak kan lah saya nak tolak pula. Pada mulanya saya ingatkan kami hanya pergi untuk menghadiri persidangan (conference), tapi rupanya ada award juga yang perlu kami ambil! Sangat mengujakan kerana bakal menerima award di hadapan ribuan Business Leader dari pelbagai negara yang lain.



MACAM MANA BOLEH DAPAT PERGI GLOBAL CONFERENCE INI?

Jika anda juga Shaklee Independent Distributor (SID), saya pasti leader anda juga pernah menerangkan tentang Conference Points. Untuk melayakkan diri mendapatkan tiket-tiket dan jemputan ke majlis-majlis sebegini, setiap SID perlu berusaha mengumpul mata (point) setiap bulan mengikut kriteria yang telah ditetapkan.

Gambar di bawah adalah ilustrasi bagi kelayakan trip ke Italy bagi cycle 2014/2015. Setiap SID perlu mengejar dan mendapatkan point-point mengikut kategori yang dicita-citakan.


Sebenarnya, pihak Shaklee telah memberi cabaran kepada setiap SID kerana point ini telah dinaikkan amaunnya berbanding kelayakan trip untuk cycle 2013 /2014. Kalau sebelum ni, kami hanya perlukan 930point, tapi tahun ini kami perlu mengumpul sebanyak 990 point pula. Walaubagaimana pun kami tetap optimis kami juga akan layak mendapatkan tiket-tiket ke Italy ini.

---------------------------------------------------------------------------------

APAKAH TIPS-TIPS UNTUK MELAYAKKAN DIRI MENDAPAT TIKET CONFERENCE INI?

Sedikit sebanyak yang boleh saya kongsikan adalah;

1) BUAT TARGET SETINGGI YANG BOLEH SETIAP BULAN.
Target adalah sangat penting jika kita ingin mencapai sesuatu. Ia seumpama peta yang akan memandu arah kita. Jika tiada target, kita akan mudah tersasar dan tidak fokus.

Tentukan berapa tiket yang kita mahukan
Pastikan berapa point yang kita mahukan setiap bulan

2) BERKONGSI INFORMASI DAN MENJUAL PRODUK.
Secara asasnya bisnes Shaklee, adalah bisnes menjual produk suplemen dan produk luaran untuk kegunaan seisi rumah. Dengan cara berkongsi informasi tentang produk, memperkenalkannya kepada umum, mempengaruhi mereka ke arah gaya hidup sihat dengan makanan tambahan dan juga memastikan mereka menggunakan produk Shaklee.

Semakin banyak perkongsian yang anda lakukan dengan orang, semakin tinggilah kemungkinan untuk mereka membeli dan menggunakan produk Shaklee. Jadi, sentiasalah berkongsi tentang Shaklee.

3) MEMBANTU MENAMBAH NILAI KE DALAM HIDUP ORANG LAIN
Bisnes Shaklee, sepertimana prinsip asasnya iaitu Networked Business, akan membolehkan anda menambah nilai ke dalam hidup orang lain dengan cara berkongsi kepakaran dan perkara-perkara yang anda tahu supaya ianya juga boleh dilakukan oleh orang lain.

Duplikasi adalah perkataan paling tepat untuk menggambarkan bisnes Shaklee. Apa yang anda buat sehingga berjaya, akan di ajar kepada orang lain. Dan mereka pula akan duplicate cara anda sehingga mereka juga berjaya.

Hasil daripada proses pengajaran dan pembelajaran yang sukses ini akan membuatkan anda terpaksa menerima conference point yang banyak!

-----------------------------------------------------------------------------------------
Jika saya sangat teruja dengan reward yang bakal kami nikmati ini, anda juga sepatutnya terus teruja untuk terus berjuang mendapatkan reward ke Italy. Ikut dan buat sahaja 3 tips yang saya dah kongsikan tadi.

Semoga perjalanan anda bersama Shaklee adalah antara kenangan terindah yang pernah ada dalam hidup.

Jika anda teruja, tapi masih lagi belum mendaftar sebagai ahli Shaklee, hubungi saya untuk mendapatkan pelbagai informasi lanjut tentang bisnes Shaklee.

ORDER PRODUK SHAKLEE DI SINI.
ORDER VIVIX ANDA DI SINI


Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head