Wajib Bersedia Dengan Phytocol ST Sempena Syawal

Syawal lambat lagi, ye saya tahu. :)

Tapi sudah jadi kewajipan saya untuk berkongsi tentang ini sebelum Syawal menjelang. Anda dapat bayangkan atau tidak, bagaimana makanan sedap bakal menghiasi meja setiap rumah.

Begini..

kredit : Air Tanganku
Atau mungkin begini..

kredit : zalinzalina.blogspot
Dan mungkin begini..

kredit : freedomtolive
ALLAHUAKBAR.. betapa meriahnya Malaysia dengan jamuan makan ketika tibanya Syawal. Pesta makanan disetiap rumah. Tak boleh juga nak disalahkan tuan rumah, kerana mereka pastinya mempunyai niat yang baik iaitu menjamu setiap tetamu yang datang dengan pelbagai juadah yang enak dan sedap.

TAHUKAH ANDA, APA ITU KALORI?

Apa itu kalori?
Kalori adalah unit untuk mengukur tenaga.

Adakah badan perlukan kalori?
Ya, badan perlukan kalori untuk menjana tenaga, tetapi jika ia diambil (dimakan) terlalu banyak dan tidak dibakar, ia akan ditukar menjadi lemak dan disimpan dalam badan, ini akan menyebabkan pertambahan berat badan dan membahayakan kesihatan.
Jadi adakah dengan memakan pelbagai makanan macam dalam gambar di atas, akan menghasilkan tenaga untuk tubuh kita? Ya betul, ia akan menghasilkan tenaga, tapi jika kita makan seolah-olah tiada hari esok, makanan yang berlebihan itu akan disimpan sebagai lemak dan menyebabkan berat badan anda naik dengan mendadak di sepanjang bulan perayaan.

Selain 'concern' tentang pertambahan berat badan, adakah anda tahu bahawa kita berisiko untuk menambah bacaan kolestrol dalam tubuh?

Tahukah anda, kolestrol berlebihan boleh menyebabkan beberapa masalah kesihatan seperti risiko sakit jantung, risiko strok, risiko masalah kesuburan dan sebagainya. Adakah kita sanggup berdepan dengan semua risiko tersebut?

ALAHAI SAYANGNYA, MAKANAN SEDAP TAPI TAK BOLEH DI MAKAN..

Eh! bukanlah tidak boleh dimakan langsung, kata kuncinya adalah berpada-pada.

Tapi, saya nk berkongsi satu RAHSIA bagaimana anda boleh terus menikmati hidangan ini tanpa rasa risau terlebih kolestrol masuk dalam tubuh. Senang sangat! Jom teruskan membaca.. OK!





Inilah dia antara tips yang anda perlu tahu dan amalkan sepanjang musim perayaan ini.

Produk baru iaitu Phytocol ST bakal membantu anda mengawal kemasukan kolestrol kedalam saluran darah. Jom, saya nak share video dari kelas Nutrisi Shaklee tentang bagaimana Phytocol ST berfungsi.

Kredit kepada : Healthy Living chanel

 

Nampak tak bagaimana molekul Phytocol yang menyerupai molekul kolestrol?
Huiiii.. laju je kolestrol masuk dalam darah kalau tidak ada 'blocker' macam Phytocol ni kan? Saya yang tengok pun takut. 

Anda tahu tak apa yang akan berlaku kalau terlebih kolestrol dalam saluran darah?


Ya, macam gambar sebelah kanan. Pengumpulan kolestrol akan menyempitkan saluran darah dalam tubuh kita. Ia akan menyebabkan aliran darah tidak lancar dan mungkin saluran darah boleh pecah apabila darah mengalir dalam aliran tekanan tinggi. Allahuakbar, dari sinilah bermulanya kisah-kisah serangan jantung, serangan angn ahmar atau strok, dan pelbagai lagi risiko kesihatan yang berbahaya. 

Sentiasalah pastikan paras kolestrol dalam tubuh anda mematuhi bacaan seperti dalam gambarajah.


Dan yang akhir sekali, saya mahu kongsikan satu testimoni daripada En Ethan Wang tentang pengambilan Phytocol ST

Testimoni Phytocol ST

So saya pasti anda dah jelas tentang tujuan saya berkongsi entry ini hari ini. Tak lain tak bukan, saya mahu menyedarkan anda akan risiko terlebih makan di sepanjang musim perayaan. Dan kini terdapat solusi kepada masalah 'suka makan' anda.

Dapatkan tips pengambilan Phytocol ST dari saya sekiranya anda telah membuat order Phytocol ST secara online.  Saya akan kongsikan tips bagaimana anda boleh mengunjungi hampir 10 buah rumah tanpa mengecewakan tuan rumah kerana tidak makan juadah yang disediakan.




 Lydzar RusmanSHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

lydzar@gmail.com
Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head