10 Tahun Isteri Membebel, Akhirnya Tahun ke 20 Si Suami Berhenti Merokok Untuk Selama-lamanya

Saya memang kesian dengan kaum isteri yang ada suami si perokok tegar. Kadangkala memang jenis kepala batu, suami merokok juga dalam rumah walaupun anak berderet-deret masih kecil tanpa menghiraukan keselamatan anak kecil ini

Ada juga suami yang baik sikit, dia merokok diluar rumah. Tapi masa masuk semula kedalam rumah, isteri dan anak anak akan tetap terhidu bau busuk rokok.

Dan yang paling tak best, sama ada siperokok ini kisah atau tidak kisah anak-anak mereka dirumah, dekat kedai-kedai makan pasti hilang semua nilai itu. Dengan gembira mereka menghembus hembus asap ke udara sambil menikmati teh tarik dan bersembang sakan dengan kawan-kawan.

Saya tabik spring dengan seorang abang ini. Walaupun beliau dah mula merokok sejak umur 14 tahun, beliau tidak ada apa-apa penyakit akibat merokok namun niat beliau untuk berhenti merokok sentiasa ada.

Ikuti cerita bagaimana beliau menemui jalan untuk meninggalkan rokok sekaligus berupaya menjaga kesihatan isteri dan anak kecilnya dengan lebih baik


Alhamdulillah, memang lega dan gembira sangat bila dengar keputusan seorang lelaki lebih lebih lagi yang bergelar bapa mahu berhenti merokok.

Seolah - olah mereka sedang berusaha menyelamatkan alam!

Kisah Berhenti Merokok di dalam Program IMKK

Pada sesi IMKK November 2014 yang lepas juga, saya dapat menyaksikan satu demo dilakukan oleh Dr Azizan Osman, bagaimana sebenarnya rokok ini sangat merbahaya kepada si perokok.

Bukan sekadar risiko terhadap kesihatan diri sendiri, kesihatan anak dan isteri, malah rokok juga menjadi salah satu rezeki susah masuk dalam sesebuah keluarga. 


Dalam demo tersebut, DAO meminta beberapa orang peserta lelaki naik atas pentas. Ada diantara mereka yang merokok dan ada diantara mereka yang tidak merokok.

DAO minta mereka semua mendepangkan tangan dan beliau cuba menurunkan tangan lelaki lelaki ini dengan kekuatan tangan beliau. Hampir semua lelaki yang tidak merokok, berjaya menghalang DAO daripada menurukan tangan mereka. Bermaksud tangan mereka memang kuat.

Apabila DAO melakukannya kepada lelaki yang merokok pula, DAO menang dengan mudah. Apabila diperiksa, rupanya dalam poket mereka ada sekotak rokok!

Akhir sekali, eksperimen dilakukan pada seorang lelaki. Beliau hadir ke program tersebut setelah dipaksa oleh isterinya. DAO minta sebatang rokok dari beliau dan DAO selitkan rokok tersebut di kolar bajunya. 

Macam tadi, DAO minta dia depangkan tangan, dan DAO pula cuba menurukan tangan lelaki tersebut kebawah. Dengan mudah, tangan lelaki ini dijatuhkan. Berkali kali demo dilakukan. Lelaki ini memang tak mampu langsung melawan tekanan tangan DAO keatas tangannya. 

Lelaki tersebut kelihatan sangat lemah, auranya hampir tiada dan kata DAO ini lah antara sebab mengapa ramai lelaki merasakan hidup mereka kosong dan sukar mendapat rezeki seperti orang lain. 

Menangis kami di bawah apatah lagi lelaki tadi. Beliau terus memeluk DAO, membuang kotak rokok yang ada didalam kotaknya dan beliau sendiri berikrar untuk tidak merokok lagi selepas ini. 
Sungguh berbaloi pengorbanan isteri lelaki tadi apabila akhirnya suami yang disayangi akan meninggalkan rokok si pembunuh itu.

Vivix Cara Termudah Untuk Berhenti Merokok.

Mungkin lelaki ego tidak pernah ambil tahu perasaan isteri mereka, apatah lagi ketika mahu bersama. Walaupun bau mulut suaminya busuk dan menjijikkan, si isteri terpaksa redha demi erti tanggungjawab.

Berdasarkan cerita Encik Uzir tadi, beliau dapat rasa rokok terasa tak best langsung dan rasa payau yang amat sehinggakan beliau boleh melupakan hasrat merokok dalam tempoh yang sekejap sahaja.
Setelah 20tahun menjadi perokok tegar akhirnya isteri beliau boleh tersenyum gembira. 

Baca lagi tentang Vivix di sini


VS


Tengok perbandingan bahan menggunakan logik akal fikiran pun dah tentu kita tahu mana pilihan baik dan mana pilihan bodoh (opss!!!)

Jadi, saya mohon para isteri yang masih berusaha membantu si suami berhenti merokok, ajaklah suami tonton video di atas tadi, dan cubalah berikan suami Vivix. 

Jangan sampai si anak atau diri isteri mati dulu sebelum suami, akibat rokok. 

Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head