Treatment Vitamin E untuk Nipple Crack

CRACKED NIPPLE

  ~ SAKIT KAN!! 

Ini cerita nipple crack ketika menyusukan. Nipple crack while breastfeeding.
Nipple crack ni boleh terjadi disebabkan oleh latching yang tidak betul, gigitan gigi anak, 'thrush' ataupun 'milk blister'.

Semenjak dua menjak ni, memang keadaan ni selalu berlaku pada saya. Dan saya dah kenalpasti puncanya. Anak yang dah besar memang takkan melekap dengan baik pada puting sewaktu penyusuan. Sebabnya dia suka buat free-style position. Sekejap berpusing kesana, sekejap kesini. Dan memandangkan umurnya juga menjelang 2 tahun, penghasilan susu saya sudah mula merosot. Dan keadaan ini menyebabkan dia menghisap dengan kat sekali dan membuat nipple saya melecet.

Mahukan tips untuk crack nipple gaya Shaklee?

Jadi, bila keadaan ini berlaku, saya perlukan treatment dengan kapsul Vitamin E. Treatment Vitamin E untuk Nipple Crack ni memag berkesan! Memang dahulu saya pernah beli krim Purelan 100 untuk sapuan. Tapi pakainya sekejap je, selebihnya terbuang. Satu tiub kecik tu, bukan murah ye. Sejak dah kenal Vitamin E Shaklee, saya dah tak beli dah sebarang krim sapuan untuk crack nipple. Sebab Vitamin E memang selalu ada dirumah. So saya gunakan at-home-remedy sahaja.

Kesian anak bongsu saya, terpaksa berpuasa dari menyusu dari 'favourite side' dia dek kerana 'crack' yang saya sedang alamai. Hanya yang pernah mengalaminya tahu bagaimana perit dan pedih apabila anak menyusu ketika ini. Serius SAKIT! Memang saya sendiri pun tak boleh tahan. 


Dalam keadaan bertenang saya rawat nipplecracked dengan Vitamin E.

BAGAIMANA GUNAKAN VITAMIN E UNTUK RAWAT CRACKED NIPPLE?

So saya ambil sebiji Vitamin E, dipecahkan kapsulnya dan saya sapu dibahagian yang 'crack'. Saya biarkan untuk beberapa ketika. 


Alhamdulillah selepas 20minit sapuan, anak saya anak saya kembali happy dengan 'favourite side'nya, dan saya dapat menyusukan dia tanpa rasa perit dan pedih dibahagian yang luka tu.

Vitamin E memang dh cukup terkenal untuk menyembuhkan luka-luka kecil. Samada luka terjatuh, luka terkena pisau, luka ekzema..dannnn luka crack nipple.
Simpan lah sebotol Vitamin E untuk kegunaan kecemasan anda :)



Sedikit informasi tentang Vitamin E.


Lihat warna baru Vitamin E. Kalau dulu warnanya jernih keperangan, kini warnanya bertukar gelap sedikit kerana ekstrak biji anggur.

Manfaat ekstrak biji anggur :

Ekstrak biji anggur adalah antioksidan yang kuat yang boleh digunakan untuk memberi manfaat kepada tubuh dalam pelbagai cara. Biji anggur bersifat antioksidan, antiallergenic, antihistamin, anti-radang dan ia boleh memainkan peranan penting dalam membantu badan melawan virus, alergen, dan karsinogen.

Ekstrak biji anggur terbukti 20 kali lebih berkesan daripada Vitamin C dan 50kali lebih kuat dari Vitamin E.

Beberapa manfaat tambahan ekstrak biji anggur :

* Mencegah pembentukan plak dalam arteri.
* Meningkatkan kecerdasan mental dan boleh membantu untuk mengelakkan keadaan uzur.
* Mencegah kerosakan gigi
* Membantu untuk mencegah osteoporosis
* Boleh mengganggu pertumbuhan dan perkembangan sel kanser
* Membantu peredaran darah
* Mengatasi komplikasi disebabkan oleh kencing manis
* Meredakan konstipasi (sembelit)
* Ia adalah larut minyak, menyampaikan perlindungan antioksidan dengan menembusi membran sel seluruh badan.


Banyak lagi manfaat lain Vitamin E ni selain sebagai 'ubat' cracked nipple.
Baca manfaat vitamin E di sini.  

Lega sekali bila masalah ni selesai. So kalau anda ibu breastfeeding yang selalu jugak alami masalah macam saya ni, jom try Vitamin E. Sebotol Vitamin E, pelbagai gunanya. Memang berbaloi-baloi!
 ----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan Kota Damansara dan Subang Bestari, Seksyen U5.
 
  Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)

Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
Facebook Twitter
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head