• Pengedar By Negeri
  • ESP : Betulkan Yang Biasa, Biasakan Yang Betul

    Hari ni nak bebel sikit tentang ESP. Alhamdulillah, so far memang dah banyak jualan group untuk produk ESP sempena promosi Oktober. Tapi untuk luaskan lagi pemahaman orang awam, wujudlah entry ini.

    kredit : google image

    Rajah kat atas tu menunjukkan kepentingan protein pada tubuh manusia.

    Saya selalu dengar, dari anak didik saya tentang SALAH FAHAM bakal customer mereka. Customer mereka ni ada sikit rasa TAKUT nak makan atau ambil ESP, atas sebab-sebab di bawah;

    Makan banyak protein nanti kolestrol tinggi. 

    Ye, ESP memang produk yang membekalkan sumber protein terbesar. Tapi wajib diketahui, protein datang dari dua kategori iaitu 1) protein tumbuhan 2) protein haiwan

    kredit : www.olitan.com
    kredit : http://apgm.com.au


    Sekarang fokuskan bacaan anda pada kedua-dua carta, dan lihat kolum 'cholestrol'. Kalau anda takutkan kolestrol, maka sumber protein yang patut anda pilih adalah dari sumber tumbuhan, bukan protein haiwan. Semua contoh sumber protein tumbuhan adala 0 kolestrol, betul?

    Sedangkan kolestrol dari sumber haiwan, amat tinggi bacaan kolestrol nya. Sekarang, masih takut dengan kolestrol yang kononnya datang dari ESP? Saya pasti anda dh tentu tak takut lagi.

    Bezanya ESP dengan soya lain di pasaran.

    Yang saya syorkan anda ambil, tentulah ESP dari Shaklee.
    Kita sepatutnya sangat berterima kasih dengan pihak Shaklee kerana telah berjaya membuat pelbagai usaha agar produk soya yang dibuat untuk kita adalah benar-benar dijamin selamat dan berkualiti.

    Anda atau keluarga anda pernah masak soya sendiri? Yang saya perhatikan, kita perlu rebus dan didihkan dahulu soya tadi dengan suhu yang tinggi. Dan tahukan anda, teknik ini hanya sekadar mendatangkan rasa soya yang sedap tetapi tiada lagi khasiatnya. Sedangkan soya hanya boleh dimasak pada suhu 40 darjah celcius sahaja untuk memelihara kandungan dan kebaikannya secara maksima.

    Ditambah lagi cara industri membasuh soya dengan bahan kimia. Cara memproses soya secara 'kasar' ini memang akan menjadikannya end product yang 'kosong'. Hanya sekadar air soya tanpa kebaikan-kebaikan yang sebenar untuk penggunanya.

    http://shaklee.com.my/img/products/esp-soy-protein.png


    Berbeza dengan ESP, selain bersumberkan sumber soya NON GMO, ianya dibasuh menggunakan air, dan di masak pada suhu 40darjah dan setiap pengguna disarankan tidak menggunakan air panas ketika membancuh ESP, guna air suam, sejuk atau suhu biasa sahaja supaya tidak memusnahkan kandungan dan khasiat soya tadi.

    Soya penyebab ketidaksuburan?? Soya penyebab kanser dan cyst?

    Biar betul?
    Iya, memang sejak dulu lagi ada banyak arguement tentang produk berasaskan soya. Soya sebabkan kanser, soya sebabkan cyst, soya sebabkan lelaki jadi pondan, soya sebabkan orang tak subur, macam macam lagi lah.

    Kesian soya, atas sandaran apakah soya dipersalahkan untuk setiap masalah ini. Saya pernah lihat seorang lelaki Cina yang telah mengamalkan susu soya sejak muda dan sehingga usia emasnya kini, beliau masih sihat dan sangat baik hati untuk berkongsi dengan saya resepi masak soya bersama beberapa herba untuk kesihatan umum.

    Yang agak kelakar bila soya dikatakan boleh menyebabkan lelaki jadi pondan. Jom kita baca sikit ;


    Jom kita kembali kepada prinsip asas ;  Betulkan Yang Biasa, Biasakan Yang Betul.

    Pengambilan ESP pada dos yang betul tidak akan memberikan efek negatif pada si pengambilanya.

    Tiada bukti kukuh ESP penyebab kanser, cyst, lelaki menjadi pondan

    Pengambilan ESP dalam kuantiti yang betul secara konsisten dan berterusan akan memberikan 1001 manfaat kepada kesihatan dan kecantikan individu.

    Kebaikan ESP Non GMO Shaklee

    Jadi, buanglah ketakutan anda terhadap ESP. Di kala dah ramai yang memuji-muji kesan yang di dapati selepas mengambil ESP, anda masih tertinggal dibelakang. Rugi tau!

    Sekian, terima kasih

    Saya adalah Pengedar Sah Shaklee di Kota Damansara dan Subang Bestari. COD di kawasan tersebut dan penghantaran secara pos keseluruh Malaysia.


     Lydzar RusmanSHAKLEE ID : 859948
    Kedai TripleS (K3S)

    lydzar@gmail.com
    Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424
    Facebook Twitter