Rahsia dan Formula Hilangkan Perut Buncit Lelaki

DILEMA LELAKI BERPERUT BUNCIT


Orang lelaki yang sudah berkahwin, kalau nak elakkan rasa bersalah sebab ada perut buncit, mereka akan katakan ini;

'Ini bukan sebarang perut buncit, ni petanda hidup bahagia, isteri pandai jaga'

'Isteri suka masak resepi baru, dia suruh suami try. Manalah tak buncit perut ni'

'Saya saja je nak rasa perasaan isteri, dia mengandung buncit 9bulan, tapi saya buncit bertahun-tahun..(gelak-gelak)'


Kawan-kawan gurau gurau panggil one pack pun dia dah tak kisah sangat dah. Malah boleh rasa bangga pulak. Tapi kan, adakah mereka sebenarnya benar-benar berbangga dengan aset perut buncit yang mereka dapat setelah beberapa tahun berkahwin ini. Betul ke perut buncit tu petanda sedang bahagia dengan hidup?

Tak kurang juga dengan lelaki yang mula rimas, risau, tak suka, stress, dilema dan tertekan dengan perubahan fisiologi yang dialami setelah berkahwin.

'Adoi, hilangla macho aku dengan perut besar macamni..'

'Alamak, kena beli seluar baru lagi la, seluar ni londeh kebawah sangat sebab perut buncit ni'

'Susah betul nak berjogging sekarang, sebab rasa perut ni berat betul nak di bawak'

Siapa kata semua lelaki sukakan perut buncit tu. Memang ada lelaki yang sangat mementingkan penampilan diri tak suka kan perut buncit.

Masalah Perut Buncit Lelaki Kurangkan Keyakinan

MENGAPA LELAKI BOLEH DAPAT PERUT BUNCIT?

Senarai penyebab lelaki perut buncit ni saya ceduk dari blog Raja Eyrie, seorang blogger yang aktif berkongsi tentang tips senaman dan bina badan. Cuba pergi singgah blog dia, tengok gambar dia.. Raja Eyrie bukan seorang lelaki buncit :)

1) Melakukan ONANI ; Semasa air mani keluar secara paksa, kadar hormon testosteron berkurang menyebabkan kadar metabolisme menurun, seterusnya mengurangkan keupayaan badan untuk membakar lemak terutamanya di perut. Sebab itu lah jadi buncit

2) Hubungan seks ; boleh buat lelaki jadi buncit juga

3) Minum air semasa makan : menyebabkan kesukaran makanan yang dihadamkan kerana enzim-enzim didalam perut telah bercampur dengan air. Proses penghadaman yang terganggu menyebabkan banyak masalah pada perut dan usus. Jadi seeloknya, ikutlah sunnah Nabi, minum hanya 15-30minit selepas makan.

4) Faktor pemakanan harian : terlebih gula, terlebih lemak, terlebih nasi dan sebagainya. Kesimpulannya ikutlah panduan pemakanan dalam carta piramid makanan.

5) Hubungan intim suami isteri : Berbalik kepada point kedua.

Punca Lelaki Berkahwin Perut Buncit

Bagaimana Nak Selesaikan Masalah Perut Buncit?

Bagi kaum lelaki yang selesa, suka dan tak kisah dengan keadaan perut buncit anda, anda boleh tekan tanda 'X' di bahagian atas sekali belah kanan anda. Sebab anda takkan perlukan tips-tips hilangkan perut buncit yang saya nak kongsi kan ni.

Saya petik dari blog KevinZahri (semua orang yang nak kurus kenal dengan cikgu fit kita ni kan?) pula untuk perkara-perkara yang anda WAJIB lakukan kalau nak buang perut buncit anda tu.
  1. Penting kualiti daripada kuantiti! Tidak perlu melakukan beratus-ratus sit ups setiap hari! 1 ataupun 2 sessi seminggu dengan latihan berkualiti adalah lebih baik. Don’t overtrain.
  2. Untuk merangsangkan otot abs anda setiap sessi, pelbagaikan latihan abs ! Gunakan latihan yang berbeza untuk latih abs daripada sudut yang berbeza. Bahagian abs termasuk, upper, mid, lower dan obliques.

  3. Fokus kepada contraction otot abs semasa latihan! Make sure its your abs that is doing the work dan bukan bahagian otot yang lain (back, leher dll).

  4. Fokus kepada pernafasan. Hembus nafas ketika “exertion” (ataupun ketika melakukan “crunch”). Ini akan membolehkan anda contract otot abs dengan sebaik mungkin

  5. Untuk sessi workout abs, lakukan 2-3 latihan yang berbeza. Sebagai panduan, stick to 3 set bagi setiap exercise dan 15-20 ulangan (reps) bagi setiap set!

  6. Latihan abs yang terbaik tidak akan menolong anda untuk kempiskan perut selagi adanya lapisan lemak antara otot dan kulit!

  7. Penjagaan makanan adalah mustahak untuk memeliki bahagian perut yang cantik! Elakkan makanan berminyak, garam. Minum banyak air dan pastikan anda mengamalkan diet yang seimbang.

  8. Look after your calories. Seperti mana yang saya katakana dahulu, anda harus create calorie deficit untuk membakar lemak berlebihan!

  9. Latihan cardio ataupun bersukan adalah cara yang sesuai untuk membakar calorie berlebihan! It also makes dieting easier as kita tidak perlu jaga pemakanan dengan terlalu rapat!

  10. Jika anda telahpun kurangkan lemak badan tetapi tidak lagi nampak abs yang cantik, kurangkan pengambilan sodium (yang takung air badan) dan make sure semasa latihan, abs are fatigued. Tingkatkan ulangan ataupun beban jika perlu!
Senaman Untuk HIlangkan Perut Buncit

      NAK TAK NAK MEMANG KENA BERSENAM JUGAK LA YE??
Kalau ikutkan memang itu lah ASASNYA.

Kena bersenam, kena kurangkan pengambilan makanan berkalori. Sebab punca terjadinya perut buncit ni pun disebabkan oleh makanan berlebihan dan kurangnya gaya hidup aktif yang memasukka unsur senaman dalam rutin harian kita.

NAK TAHU TAK CARA LAIN HILANGKAN PERUT BUNCIT? 

Cuba tengok dulu testimoni di bawah ini.


WOWW!!!

Lelaki lelaki yang memang tengah dalam dilema berperut buncit mesti tak sabar nak tahu apa rahsia abang di dalam gambar ni kan?

Beliau mengamalkan pengambilan Omega Guard selama 2 bulan setengah. Ukur lilit pinggang dan perut jauh berbeza.


Proses Thermogenic membolehkan tubuh membakar lebih bayak kalori


Dr Stephen Sinatra, seorang certified Cardiologist, dan juga pakar nutrisi turut mencadangakan pengambilan suplemen Omega3 dalam proses menurunkan berat badan dan mendapatkan berat ideal.
Formula yang beliau gunapakai adalah seperti berikut.

Rahsia dan Formula hilangkan perut buncit

Sangat lah sesuai dengan promosi yang sedang berlangsung di Kedai TripleS sekarang.
Omega Guard lah apa lagi. Insya allah nanti saya akan kongsikan lagi bagaimana Omega boleh membantu anda selesaikan dan hilangkan masalah perut buncit ini. Ada banyak rahsia yang saya nak kongsi dengan anda. Kalau yang membaca ni adalah seorang isteri, mungkin anda juga berminat nak bantu suami anda kelihatan lebih handsome pada pandangan anda..kan?

Jika anda ada sebarang pertanyaan tentang Omega Guard, perut buncit atau pun isu kesihatan lelaki yang lain, jangan malu malu hubungi saya melalui kontek info dibawah.

Sekian, terima kasih.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Saya adalah Pengedar Sah Shaklee di Kota Damansara dan Subang Bestari. COD di kawasan tersebut dan penghantaran secara pos keseluruh Malaysia.

Untuk info lanjut, sila hubungi saya melalui kontek info kat bawah tu.

Lydzar Rusman, SHAKLEE ID : 859948
Kedai TripleS (K3S)
lydzar@gmail.com
Call / SMS/ Whatsapp : 013 3583424