Ganti Puasa Dengan Sempurna Ditemani Sumber Protein Terbaik

Saya juga dalam kategori masih takut tak larat nak ganti puasa di fasa awal kehamilan ini.

Risau perut rasa lapar
Risau perut masuk angin kalau tak makan
Risau muntah kalau masuk angin

Saya yakin, ramai juga ibu ibu hamil yang sedang alami konflik (dengan diri sendiri) ini. Takut betul nak mulakan ganti puasa. Aduh!


Sebelum saya teruskan memberi anda info, jom kita saksikan sedikit perkongsian dari Puan Haridah tentang bagaimana beliau boleh berpuasa penuh ketika beliau sedang berada di fasa awal kehamilan, orang kata awal awal trimester kan asyik mabuk-mabuk.

Alhamdulillah beliau berjaya mengharungi fasa berpuasa dengan baik sekali.

 

Berpuasa Tidak Bertujuan Membebankan Ibu Hamil

Kebanyakan ulama malah pakar perubatan  tidak menggalakkan ibu hamil berpuasa jika didapati ianya memudaratkan diri dan bayi yang dikandung.

Ini kerana memang di fasa awal kehamilan, bulan pertama hingga ketiga banyak berlaku perubahan pada keadaan fisiologi wanita, orang kata perubahan hormon yang mengakibatkan tubuh ibu hamil mudah merasa letih, mudah merasa loya atau senang kata mabuk.

Penilaian berkenaan puasa perlu dilakukan secara individual bagi mengenalpasti kemampuan seseorang ibu hamil 'fit' untuk meneruskan puasa atau tidak.

Namun, saya yakin kebanyakan ibu hamil tidak mahu mensia-siakan peluang melakukan amal ibadat di bulan Ramadhan, dan menggantikan puasa yang tertinggal pada tahun sebelumnya.

ESP Teman Baik Ketika Bersahur

Pengalaman saya sendiri setelah hampir 4 tahun kenal dengan produk Shaklee ketika bersahur.
Jika saya tdak bersahur dengan ESP, pasti sangat perut saya mudah berkeroncong walaupun jam baru menunjukkan pukul 11 pagi. Fuhhh, ada lagi lebih kurang 8 jam sebelum waktu berbuka. Memang seksa

Tapi jika saya bersahur dengan ESP, jam 3 petang barulah perut mula berdendang manja. Tentulah sekali kita akan terasa lapar, namanya pun puasa kan? 'Menahan diri dari lapar dan dahaga', jadi nikmat dan hikmah berpuasa masih dapat dirasai.


Fakta WAJIB TAHU tentang ESP

Apa Kata Ibu Hamil Tentang Berpuasa Dan Suplemen Yang Membantu




Ada banyak lagi sebenarnya.

Anda perlu percaya kerana terdapat beribu-ribu ibu hamil yang mahu menjalankan ibadat puasa sangat berpuashati dengan bantuan ESP kepada tubuh mereka.

Perkara ini kena rasa sendiri, bak orang kata trying is believing :)

Jadi sepanjang Mac 2015 ini, kita semua berpeluang membeli ESP pada harga promosi kerana pihak kami sedang menawarkan promosi iaitu;

BELI 6 PERCUMA 1 atau
BELI 2, DAPAT 5% DISKAUN

Teruslah capai smartphone anda dan hantarkan mesej Whatsapp pada saya untuk membuat sebarang pertanyaan dan tempahan ESP. Jangan tunggu lama lama, perut anda dah excited dah nak berpuasa dengan ESP tu :)

Lydzar Rusman
Shaklee ID : 859948
Call / SMS / Whatsapp : 013 3583424
Facebook
Contact me: Google Talk lydzar Y! Messenger humble_head



>